Fenomenul social media prinde viteza si in Romania
Gianni Catalfamo, CEO al Pleon Italia, una dintre cele mai mari retele europene de relatii publice, spune ca fenomenul social media a adunat mai mult de 50% din traficul de internet in Europa de Vest.
“Acest fenomen a schimbat fata industriei muzicale si, probabil, schimba fata activismului politic chiar in acest moment”, precizeaza Gianni Catalfamo. Reprezentantul companiei Pleon Italia va vorbi pe 16 octombrie in cadrul evenimentului Toolbox Online Communication despre social media si comunicarea strategica.
Practic, social media reprezinta mijloacele online care permit oamenilor sa impartaseasca tot ceea ce vor sa faca cunoscut. Acest fenomen in care suntem “prinsi” a luat avant si in Romania, mai ales datorita bloggerilor.
Potrivit site-ului trafic.ro, care monitorizeaza traficul pe internet, in ultima saptamana mai mult de 745.000 de vizitatori au accesat blogurile din online-ul romanesc. Acelasi site indica faptul ca, in ultima saptamana din luna iulie, blogurile au adunat peste 554.000 de vizitatori, de peste trei ori mai mult decat site-urile politicienilor sau ale partidelor politice.
Cititorii, telespectatorii sau vizitatorii, categoriile de consumatori de media, nu mai sunt “pasivi”, nu se mai multumesc doar sa primeasca informatia, acum interactioneaza mai mult decat oricand cu autorul, contribuind la continut.
“Internetul, pur si simplu, da putere acestui comportament si permite oamenilor de rand sa intre in contact intre ei in jurul unor selectii proprii a domeniilor de interes”, adauga Gianni Catalfamo despre fenomenul de “consumer generated” (continut generat de consumator).
Reprezentantul Pleon Italia aminteste ca in anii ‘80 erau oameni si grupuri de stiri care schimbau informatii intre ei, in anii ‘90 au aparut site-urile si forumurile de discutii, unde oamenii schimbau suport, iar in prezent avem social media.
Gianni Catalfamo precizeaza ca aceasta nevoie de “consumer generated” este comuna pentru toti oamenii, iar diferentele sunt in subiectele abordate. Acesta spune ca francezii discuta mai mult despre politica, italienii sunt pasionati de fotbal, britanicii sunt preocupati de comunitatile locale si transport, iar nemtii sunt foarte activi pe partea de socializare.
Gianni Catalfamo crede ca institutiile media ar trebui sa se concentreze pe mai multe cai de a atrage si a monetiza mai bine continutul. In ceea ce priveste publicitatea, specialistul Pleon Italia spune ca publicitatea pe un blog este pierdere de bani, dar publicitatea pe bloguri ca si categorie este un lucru destept.