Financial Times s-ar putea retrage de pe platforma Apple iOS
Detinatorul ziarului Financial Times (FT), grupul Pearson, a declarat ca ar putea intra in conflict cu Apple pe tema conditiilor impuse de companie in ceea ce priveste abonamentele digitale, informeaza The Guardian. Presedintele Pearson, Marjorie Scardino, a declarat ca din cauza competitei acerbe de pe piata tabletelor, producatorii de continut nu vor mai trebui sa cedeze conditiilor impuse de Apple.
“Inca este neclar cum va functiona sistemul lor (al Apple, n.r.), inca suntem in negocieri. Totusi, este important de notat ca exista o multitudine de tablete si alte aparate pe piata, de la Kindle la telefoane inteligente. Daca Apple nu ne vor da datele demografice ale abonatilor nostri, poate ca le vom primi din alta parte”, a declarat Scardino.
Divizia Financial Times, parte a grupului Pearson, a inregistrat o crestere de 12% a veniturilor in 2010, pana la 403 milioane de lire sterline (~654 milioane de dolari). Abonamentele digitale au inregistrat in 2010 o crestere de 50%, pana la un numar de 207.000, iar serviciile digitale au ajuns sa reprezinte 40% din veniturile diviziei FT.
Producatorii de continut digital distribuit pe baza de abonament pe platforma iOS, folosita pentru iPhone si iPad, vor trebui sa plateasca Apple un procent de 30% din valoarea abonamentelor si vor fi obligati sa ofere optiunea crearii de abonamente noi prin intermediul aplicatiilor-client. Astfel, companiile care vor sa isi distribuie lunar continutul pe gadgeturile Apple, fie ca este vorba despre carti, muzica sau filme, vor avea doua alternative: sa se conformeze cu noul regulament sau sa se retraga de pe aceasta platforma. Apple a anuntat ca nu va oferi producatorilor de continut date demografice despre abonati.
La doar o zi dupa ce Apple a anuntat ca va impune o taxa de 30% pentru toti producatorii de continut media care vor sa-si vanda produsele pe platforma iOS, Google a lansat un serviciu rival, de trei ori mai ieftin, numit Google One Pass. Pe langa avantajele legate de costuri, producatorii de continut media vor primi de la Google si date despre consumatori.