Fiscului nu-i pasă de contribuabili. Vrei un cod de TVA național? Ghinion! Nu se mai poate fizic, dar nici prin SPV. Formularul 700 nu e actualizat. Cornel Grama: Lipsă de respect faţă de contribuabili
Fiscul a obligat contribuabilii să depună totul prin SPV. Problema este că un formular (010) trebuie tot fizic, deoarece ANAF deși are un ordin adoptat din octombrie 2021 (de actualizare a 700, care include și datele din 010), nu a mai făcut și acel PDF inteligent. Probabil a uitat.
Astfel, unii contribuabili se plâng că merg cu declarația 010 la ghișeu și li se spune că trebuie prin SPV, că nu se mai depune nimic fizic. Așadar, dacă un contribuabil are nevoie de cod de TVA național, cod de TVA special pentru operațiuni intracomunitare, sediu secundar sau pentru TVA la încasare, atunci au ghinion. Nu poate face nimic.
E haos, după cum arată și consultantul fiscal Cornel Grama.
„Unii trimit pe email la niște adrese ale ANAF, alții prin SPV la secțiunea Formular de contact – unde se trimit petiții și întrebări, fiecare cum îl taie capul”, spune el.
Potrivit acestuia, deja suntem în 4 martie și nu a apărut formularul 700.
„Deci nici măcar să te apleci la geam la ghișeu nu mai poți. Și cei de la ANAF nu vin cu niciun comunicat ce trebuie să facă în acest caz contribuabilul care trebuie să depună o cerere pentru un cod de TVA special, pentru operațiuni intracomunitare de exemplu. Acum poate prin 010, dar acela se depune fizic și la ghișeu nu se mai acceptă de la 1 martie nimic”, explică Grama.
El consideră că este o lipsă de respect față de contribuabil în condițiile în care s-au trimis notificări acestora să se înroleze neapărat în SPV pentru că formularele pe hârtie nu se mai iau în considerare.
HotNews.ro a atras atenția despre acest aspect încă din 21 februarie. Problema este că astăzi, pe site-ul ANAF în continuare este vechiul formular 700, cel din 2018, deși ordinul este adoptat din octombrie 2021. ANAF n-a fost în stare să facă PDF-ul până la ora asta.
UPDATE
ANAF a trimis un comunicat care spune:
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală informează contribuabilii că toate documentele care nu sunt încă digitalizate/disponibile în format electronic se pot transmite prin intermediul Formularului de contact accesibil în serviciul Spațiul Privat Virtual.
IMPORTANT: Pentru transmiterea acestor documente, se selectează categoria ”Asistență și îndrumare de specialitate în domeniul fiscal”.
Reamintim că, de la 01.03.2022, transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale de către contribuabilii/plătitorii persoane juridice, asocieri şi alte entităţi fără personalitate juridică, precum şi persoane fizice care desfăşoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent se va face exclusiv prin intermediul Spaţiului Privat Virtual.
Menționăm că, pentru a nu exista dificultăți în transmiterea cererilor, înscrisurilor sau a oricăror altor documente către organele fiscale, Centrul Național pentru Informații Financiare a procedat la ridicarea limitei maxime a fișierelor ce pot fi atașate formularului de contact, de la 5 MB la 10 MB.
De asemenea, pentru a facilita transmiterea documentelor, vă rugăm să aveți în vedere următoarele:
- Scanarea la rezoluție maxim 300 dpi
- Eliminarea automată a paginilor albe (goale)
- Scanarea în alb-negru
- Scanarea într-un fișier format PDF
- Comprimarea fișierului PDF