Ford Motor anticipează că va deveni al doilea mare producător de vehicule electrice în doi ani, cu o capacitate de producţie anuală de 600.000 de unităţi
Ford Motor anticipează că va deveni al doilea mare producător de vehicule electrice în doi ani, cu o capacitate de producţie anuală de 600.000 de unităţi, a declarat vineri un director al grupului american, potrivit Reuters și News.ro.
Optimismul producătorului de automobile provine din creşterea cererii pentru noul său vehicul electric, pickup-ul Ford F-150 Lightning, cu rezervări care se apropie de 200.000, a declarat Lisa Drake, director pentru operaţiuni al Ford America de Nord.
Reuters a relatat miercuri că Ford ar putea concura cu Stellantis pentru locul al treilea în cursa de producţie a vehiculelor electrice până în 2025, în urma Tesla şi a grupului Volkswagen, pe baza prognozelor de producţie furnizate.
Vorbind la o conferinţă cu investitorii, Lisa Drake a spus că Ford lucrează pentru a integra pe verticală mai multe componente destinate vehiculelor electrice, inclusiv sisteme electronice, la fabricile existente care construiesc piese pentru vehicule cu combustie internă – o abordare modernă a muncii de pionierat a fondatorului Henry Ford în construirea multora dintre componente.
„Nu am folosit integrarea verticală în această industrie de mult timp”, a spus Drake, dar „o veţi observa mult mai mult”, pe măsură ce Ford şi alţi producători auto fac trecerea de la vehiculele cu combustie internă la cele electrice.
Ea a spus că Ford lucrează cu cinci furnizori mondiali de baterii pentru a produce şi a ajuta la dezvoltarea celulelor de baterii pentru viitoarele sale vehicule electrice, cu scopul de a construi o capacitate de producţie de 240 de gigawaţi-oră la nivel global, până în 2030.
Aceşti furnizori includ SK On, LG Energy Solution, CATL, BYD şi Panasonic.
Ford se aşteaptă să reducă costul bateriei pentru vehicule electrice la 80 de dolari pe kilowatt-oră la nivelul pachetului „cu mult înainte de sfârşitul deceniului”, a spus Drake.