Ford, sub presiunea crizei de lichiditati, este gata sa vanda Volvo Car, ultima sa mare filiala din afara Americii
Dupa ce a renuntat la Land Rover, Jaguar, Aston Martin si la majoritatea actiunilor detinute la Mazda, producatorul american de automobile Ford, aflat in criza de lichiditati, a anuntat luni ca se gandeste la posibilitatea de a vinde si ultima sa mare filiala din strainatate – Volvo Car, anunta AFP.
Ford, aflat intr-o restructurare permanenta din 2006, studiaza „optiunile strategice in cazul Volvo Car, inclusiv posibilitatea vanzarii”. Decizia finala nu va fi luata decat peste cateva luni, a precizat compania.
Vanzarea Volvo Car se va efectua, cel mai probabil, in pierdere fata de pretul platit de Ford grupului Volvo AB in 1999 – 6,45 miliarde dolari.
Anuntul vine dupa ce Ford, impreuna cu General Motors si Chrysler, vor participa la o noua serie de audieri in fata Congresului, in aceasta saptamana, in incercarea de a obtine un ajutor public de 25 de miliarde de dolari.
„Avand in vedere situatia critica a economiei, intelegem decizia probabila de a vinde filiala”, a declarat un purtator de cuvant al Volvo Car.
„Cedarea marcii ar putea genera rapid lichiditati pentru Ford”, sustin analistii site-ului Briefing.com, amintind ca „un plan de salvare a sectorului este incert”.
Vanzarile marcii Volvo au atins un record absolut in 2000, cu 422.100 de unitati. Recent, insa, vanzarile constructorului suedez, cunoscut pentru masinile sale robuste si sigure, s-au confruntat cu o reducere pronuntata in intreaga lume.
In octombrie, Volvo Car a anuntat o reducere de personal pe ansamblul anului 2008 de 6.000 de angajati, respectiv 25% din efectivele mondiale ale grupului.