Sari direct la conținut

Ford vine cu multe noutati in segmentul masinilor de clasa mica, dar refuza sa dea vreo informatie despre viitorul modelului B-MAX fabricat la Craiova

HotNews.ro
Ford B-MAX, Foto: Ford
Ford B-MAX, Foto: Ford

​Pentru Ford segmentul B este o prioritate, compania aducand modele precum Ka+ si EcoSport si anuntand acum noua Fiesta, care va avea si o versiune crossover, dar si una cu aspiratii premium (Vignale). Insa oficialii companiei nu spun nimic despre restilizarea modelului B-MAX fabricat la Craiova, masina ale carei vanzari au scazut de la an la an, dar care s-a mentinut a treia ca volume in segmentul sau. Roelant de Waard, unul dintre vicepresedintii Ford of Europe, spune ca este multumit de vanzarile Ford B-MAX, in contextul in care piata MPV-urilor mici este in scadere, iar cea a SUV-urilor subcompacte este in crestere.

Cei de la Ford spun ca segmentul subcompactelor este foarte important deoarece 4,9 milioane dintre cele 14 milioane de masini vandute in UE sunt din segmentul B. Sub o zecime dintre acestea sunt MPV-uri, la fel ca si B-MAX si un sfert sunt SUV-uri mici, stil Ford EcoSport si Renault Captur. Daca MPV-urile sunt insa in scadere, SUV-urile mici sunt in continua crestere, in timp ce restul segmentului este constituit din modelele clasice de clasa B, stil Fiesta, Polo si Clio.

La SUV-uri de clasa B, EcoSport, model care ca fi fabricat la Craiova din 2017, a ajuns pe locul zece la noua luni, cu 45.000 de unitati din totalul de un milion din segment. Ford a intrat tarziu in piata SUV-urilor mici si versiunea pentru Europa va fi lansata la anul, astfel ca EcoSport este departe de liderul Renault Captur care si-a gasit in acest an de patru ori mai multi clienti. Daca vanzarile vor creste si la anul cu 50-60%, SUV-ul Ford poate ajunge pe locul 7-8.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro