Sari direct la conținut

Forta proiectului Logan este mai mare decat a competitorilor europeni – Walter Maria de'Silva (VW)

HotNews.ro

Seful de design al grupului german Volkswagen (VW), Walter Maria de’Silva, afirma ca proiectul Logan al Dacia este onest si interesant, avand in piata o forta mai mare decat a altor marci din Europa si comparabila cu cea a marcilor japoneze si coreene, relateaza Mediafax.

„Competitorii care vin dinspre est, japonezi, coreeni, sunt mai periculosi si mai puternici decat cei europeni. (…) La fel ca unii japonezi si coreeni, cei de la Dacia sunt foarte buni”, a spus de’Silva, prezent la evenimentul de test drive international cu cel mai nou model al Volkswagen, a cincea generatie a masinii Polo.

Oficialul Volkswagen a declarat ca primul model Logan, lansat in 2004, a avut niste probleme de design, dar ca, de atunci, lucrurile au mers din ce in ce mai bine.

„Dacia este un proiect interesant. Pentru mine, Dacia este mai onesta decat alta masina. Si mai imi place faptul ca tot proiectul constructorului este onest”, a explicat de’Silva.

‘Cine are strategii pe termen scurt nu rezista’

Pe de alta parte el a criticat alte marci, cum ar fi Alfa Romeo, constructor pentru care a lucrat in perioada 1986-1998.

„Directia in care merge Alfa Romeo nu este cea corecta, pentru ca a stagnat. Nu a crescut ca BMW si, mai ales, Audi”, a aratat de’Silva.

El a adaugat ca Renault si Fiat nu au o filosofie coerenta de design.

„Fiat si Renault nu au o strategie corecta pe termen lung. Nu sunt coerenti. Cine are strategii pe termen scurt nu rezista”, a apreciat de’Silva.

In schimb, oficialul grupului Volkswagen a precizat ca filosofia de design a Peugeot este constructiva si de viitor, aspectul uneori controversat al masinilor fiind o chestiune de gust.

Italianul Walter Maria de’Silva, 58 de ani, este unul dintre cei mai cunoscuti designeri auto din lume.

El si-a inceput cariera in 1972 la centrul de design Fiat, iar apoi a lucrat, timp de noua ani, la Institulul de Dezvoltare in Ingineria Auto (Institute of Development in Automotive Engineering – I.DE.A Institute) din Torino, Italia.

Din 1986 si pana in 1998 a fost sef de design pentru Alfa Romeo, fiind responsabil de modelele Alfa Romeo 156 si Alfa Romeo 147.

In 1998 s-a alaturat grupului Volkswagen, ocupandu-se exclusiv de marca Seat, iar la inceputul anului 2007 a devenit responsabil de toate marcile concernului Volkswagen.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro