FOTO Confort austriac – Cum arată cele mai moderne vagoane europene pentru trenurile de noapte
Compania austriacă feroviară OBB a prezentat cele mai noi vagoane pentru trenurile de noapte Nightjet, vagoane care vor circula din vara lui 2023 pe rute precum Viena – Roma. Austriecii au relansat trenurile de noapte în Europa și au investit 700 milioane euro în material rulant.
Acum 7-8 ani trenurile de noapte dispăruseră aproape total din Europa centrală și de vest, dar austriecii de la OBB au investit în domeniu, au început cu vagoane mai vechi (dar confortabile) cumpărate de la Deutsche Bahn și apoi au investit într-o flotă de vagoane noi.
Rusia are trenurile de noapte cu cel mai lung parcurs ca număr de ore, urmată de România, unde vagoane CFR Călători nu sunt deloc moderne. Cele mai moderne vagoane de pe trenurile noastre de noapte sunt pe trenul Astra TC Constanța – Arad, 13 ore și 40 minute, 815 km. La cușetă cu patru locuri biletul este 200 de lei, iar la dormit singur în compartiment la vagonul de dormit se ajunge la 421 de lei.
Foto Österreichische Bundesbahnen (ÖBB)
Austriecii au lansat trenuri de noapte pe rute tot mai lungi, inclusiv Viena – Amsterdam sau Viena – Bruxelles.
Inițial, OBB a comandat 13 vagoane în 2019, iar doi ani mai târziu a venit o altă comandă de 20 de vagoane. Primele vagoane vor fi puse în circulație la finalul verii anului 2023 și toate cele 33 vor intra în circulație în 2025. Mai multe fotografii puteți vedea aici.
Foto Österreichische Bundesbahnen (ÖBB)
Noile vagoane sunt construite de Siemens Mobility și au compartimente cu spațiu mai mare pentru pasageri, există și mici cabine unde pasagerii să poată lucra sau mânca și sunt mai multe spații de biciclete și pentru schiuri în vagonul multifuncțional.
Un tren Nightjet în noua componență va avea loc pentru 254 de pasageri, fiind format din două vagoane clasă, trei cușete (cu patru locuri în compartiment) și două vagoane de dormit.
Foto Österreichische Bundesbahnen (ÖBB)
Vagoanele pot rula și cu 230 km/h, viteza maximă posibilă pe câteva zeci de km lângă Viena, dar media pe distanțe lungi va fi cam 80-100 km/h, pentru ca pasagerii să poată dormi liniștiți iar trenul să ajungă la destinație la ore decente.
Primele vagoane vor circula pe rute precum Viena – Munchen și Viena – Roma, iar din 2025 vor ajunge pe rutele Nightjet în Germania, Italia, Elveția și Olanda.
Surse: International Railway Journal, RailTech.com
Sursa foto: Dreamstime.com