FOTO Cum arată și ce noutăți aduce noua versiune a emblematicelor TGV din Franța la fix 40 de când au fost lansate pentru prima dată
La fix 40 de ani de când primul TGV (tren de mare viteză) a intrat în Gare de Lyon din Paris, vineri a fost prezentată noua generație a trenurilor emblematice, care, deși prind aceeași viteză ca cele de generație veche, vor putea primi cu 20 la sută mai mulți pasageri și vor avea o emisie de dioxid de carbon cu 32 la sută mai mică, relatează Euro News.
Noul tren, care nu va intra pe traseu decât în 2024, la timp pentru Jocurile Olimpice din Paris, a fost dezvăluit vineri de președintele Emmanuel Macron.
\uD83D\uDD35 Nous avons dévoilé aujourd’hui avec @AlstomFrance le „nez” du #TGVM, qui s’inscrit pleinement dans les engagements environnementaux du programme #PlanèteVoyages. En attendant les premières circulations prévues en 2024, 6 choses à savoir sur ce nouveau train \uD83D\uDC47 pic.twitter.com/CMdjH6bfiE
— SNCF (@SNCF) May 26, 2021
Comparativ cu versiunile anterioare, evoluția stilistică este evidentă. Botul trenului are un aspect reptilian care aduce aminte de trenurile de mare viteză japoneze Shinkansen.
Inspirația pentru noul design este, fără îndoială, și de natură entomologică, dovadă fiind farurile negre și suprafața mare de sticlă a cabinei, care amintește de o viespe, cu excepția faptului că galbenul insectei este înlocuit de un alb imaculat.
Dar considerațiile estetice nu au fost probabil motivul principal. Potrivit producătorului său Alstom, aerodinamica ascuțită a noului TGV îi permite „să consume cu 20% mai puțină energie și să-și reducă emisiile de CO2 cu 32%”.
Denumit „Avelia Horizon” de Alstom, noul tren a fost numit „TGV M” de către operatorul feroviar francez SNCF, „M” fiind pentru modern și modular.
Spre deosebire de variantele anterioare ale TGV, va fi posibilă reglarea dimensiunii trenurilor în funcție de cerințe prin adăugarea sau îndepărtarea vagoanelor după cum este necesar. Același lucru este valabil și pentru interiorul vagoanelor, unde spațiile pot fi reconfigurate rapid.
„TGV M” va fi 97% reciclabil, comparativ cu 90% pentru generațiile actuale. SNCF, care a participat la dezvoltarea sa, estimează, de asemenea, că costurile sale de întreținere vor fi cu 30% mai mici.
Moins polluant, moins énergivore, plus spacieux (740 places contre 600 aujourd’hui, des places vélo), accessible aux PMR sans aide : c’est le TGV du futur, dévoilé aujourd’hui. Sur les rails dès 2024. pic.twitter.com/x8i5xYhahe
— Jean-Baptiste Djebbari (@Djebbari_JB) May 26, 2021
În iulie 2018, SNCF a comandat o sută de noi trenuri de la Alstom pentru 2,7 miliarde euro. Primele trenuri vor fi operaționale la sfârșitul primului trimestru al anului 2024, iar livrările se vor face până în 2031.
Viteza maximă a acestor TGV de generația a patra generații va fi aceeași cu cea actualelor trenuri, care este de 320 km / h. Cu toate acestea, acest nou tren de mare viteză va putea transporta cu 20% mai mulți pasageri, găzduind până la 740 de persoane pe tren în configurația sa maximă, comparativ cu 600 de astăzi.