Sari direct la conținut

​FOTO Pasajul Mogoșoaia, primele lucrări: „Este nevoie de creșterea ritmului”, avertizează Pro Infrastructura

HotNews.ro
Pasajul Mogosoaia, Foto: Asociatia Pro Infrastructura
Pasajul Mogosoaia, Foto: Asociatia Pro Infrastructura

Lucrările la pasajul rutier de 800 de metri de la Mogoșoaia, care va „duce” actuala Șosea de Centură peste DN1A și giratoriul de la sol, au început în luna aprilie și au ajuns la un stadiu de circa 7%. Asociația Pro Infrastructura a fotografiat din dronă șantierul aflat în stadiul incipient și transmite un avertisment: „Este nevoie de creșterea ritmului, în caz contrar existând riscul de a împinge finalizarea șantierului în 2022”.

„Stadiul fizic a ajuns abia la 7%. Se muncește timid la relocarea unor utilități, la o parte din infrastructurile pasajului și la bretele de la sol. Este nevoie de creșterea ritmului, în caz contrar existând riscul de a împinge finalizarea șantierului în 2022. Noi întârzieri pe acest proiect de anvergură redusă ar aduce încă o bilă neagră pe „Rușinea Națională Centura București”, așa cum o denumim noi”, scrie Asociația Pro Infrastructură, care publică și o serie de fotografii ale șantierului făcute din dronă.

Lucrările la pasaj au demarat la începutul lunii aprilie, la circa 17 luni de când s-a semnat contractul și la aproape patru ani de la lansarea licitației. Ultimele luni de întârziere au venit pe fondul obținerii greoaie a unor avize, după cum explică reprezentantul constructorului.

„Întârzierile au fost generate în începerea lucrărilor din cauza avizelor pe care a trebuit să le obținem de la foarte multe autorități, deținători de utilități. Cea mai mare întârziere am avut-o pentru obținerea unor avize pentru relocarea unor cabluri electrice de la Enel. A durat aproape șase luni. Și la Primăria Generală am avut o oarecare întârziere, peste timpul normal de avizare, mai mult de o lună întârziere”, a declarat pentru RRA, managerul de proiect, Vasile Octavian.

Obiectivul de investiții „Pasaj Mogoșoaia pe Centura București peste DN 1A” este situat pe Centura București, între km 66+540 – km 67+340 include rampa de urcare (km 66+580 – km 66+810) și rampa de coborâre km (66+920 – km 67+150), pasajul superior peste DN 1A, precum și breteaua de acces 7 (km 66+870 – km 67+340) și breteaua de acces 8 (km 66+870 km 67+280).

Termenul de finalizare pentru execuția lucrărilor este de 24 luni.

Contractul pentru pasajul de la Mogoșoaia a fost semnat în octombrie 2018 cu compania SC STRABAG SRL pentru suma de 32.259.665,70 lei fără TVA.

Semnarea contractului venea și așa după o licitație care a fost complicată și prelungită inutil chiar de către Compania de Drumuri. Citește: Cum își pune Compania de Drumuri singură bețe în roate: A blocat inutil timp de șapte luni licitația pentru pasajul de la Mogoșoaia de pe Centura Capitalei.

Pasaj suprateran DNCB peste DN1A la Mogoșoaia

Lungime: 800 m

Cost: 6,8 mil. Euro

Constructor: Strabag SRL

Contract semnat în: octombrie 2018 (licitația lansată din iunie 2017)

Termen de finalizare: 24 de luni (de la începerea construcției)

Planul pasajului peste rond:

Podul de la Mogoșoaia, necesar pentru eliminarea unui „dop” de pe sectorul modernizat de pe Centura Nord

Circa 20 de km din Centura de Nord a Capitalei au fost modernizați și lărgiți la 4 benzi încă din 2010, iar singurul punct din zonă care a rămas nerezolvat a fost intersecția de la Mogoșoaia cu DN1A – un sens giratoriu unde constant apar blocaje și cozi kilometrice.

Abia în luna iunie 2017, după ani la rândul de promisiuni și revizuiri de studii, Compania de Drumuri scotea la licitație proiectarea și execuția pasajului suprateran de la Mogoșoaia care ar urma să „ridice” Șoseaua de Centură peste DN1A București – Mogoșoaia – Ploiești.

Planul pasajului. Click pentru poză mare într-o fereastră separată:

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro