FOTO Trenul Gara de Nord – Aeroport, aproape de final – Nu s-a dat un termen oficial de deschidere, dar putem spera că trenurile vor începe să circule până la final de an
Stadiul fizic de execuție al lucrărilor este de 97% la linia de tren dintre Gara de Nord și Aeroportul Otopeni, a anunțat CFR Infrastructură, care nu a dat un termen exact despre când vor circula trenurile. Totuși, mai sunt ceva lucrări de executat și pare greu de crezut că vom putea circula mai repede de jumătatea lui noiembrie, deși mai probabilă este luna decembrie.
Foto CFR SA
Iată ce spune CFR Infrastructură
Noua cale ferată spre Aeroport pornește din zona de racordare (fosta Haltă Odăile) pe aproximativ 600 m, traseul continuă cu o zonă de consolidare, în lungime de 900 metri și un viaduct de 1,52 km, care supratraversează DN1, până la noua stație de călători, de la Terminalul Sosiri Aeroportul Internațional Henri Coandă. Pe întregul traseu a fost montată linia de cale ferată, constructorul executând în prezent ultimele lucrări de buraj și profilare mecanică.
Stadiul fizic de execuție al lucrărilor – 97%.
Lucrări finale de executat
Stație T1 Aeroport
- finisaje interioare (gresie, zugrăveli, tavan fals)
- montare instalaţii electrice, TTR, instalații sanitare, electice și termice
- așternere membrană peroane și aplicare vopsea epoxidică
- instalare difuzoare, camere video, grup electrogen
- lucrări alimentări cu apă și realizare rigolă preluare ape meteorice
- montare parapet protecție peroane
Constructii civile/viaduct:
- montare sistem de colectare și scurgere ape meteorice de pe viaduct (pilele 9 – 10 și 25 – 37)
- completare panouri fonoabsorbante
- instalare canal de beton pentru cabluri (zonă viaduct)
<
Suprastructura:
- Buraj 1 mecanic, km 17+500 – km 18+025
- Profilare mecanică parțială, km 18+025 – km 18+850
Instalații semnalizare și telecomunicații
- montare tâmplărie aluminiu container CE
- instalare fundație semnal, rame instalații CE, cabluri SCB, duct, camerete FO și subtraversări
Drumuri
- extindere bretea racord DN1
- amenajări drum şi trotuar (bretea DN1 – AIHCB, bretea Peco – AIHCB) – refacere drum, montare pavele trotuar, frezare uzură
- continuare realizare rigolă între km CF 16+629 – km 17+536;
- montare CP-uri și geigere la bretea DN1-AIHCB