Sari direct la conținut

​​FOTOGALERIE Autobuzele turistice din Bucuresti: e Bucurestiul mai frumos vazut din autobuzul cu etaj?

HotNews.ro
, Foto:
, Foto:

Joi, la cateva ore dupa inaugurarea fastuoasa, facuta cu ministrul Elena Udrea si oficialii RATB, in linistea data de caldura amiezii, am pornit sa testez (deja) faimoasele autobuze turistice care circula incepand de astazi prin centrul orasului. Dupa cateva minute de mers pe jos, am ajuns in fata Palatului Regal, unde cei de la biroul de presa al RATB mi-au spus ca se afla una dintre statiile unde opreste faimosul autobuz. Ma uit in stanga, ma uit in dreapta, nu vad nici-un indicator. Nici urma de statie. Intreb un trecator. Da din cap ca nu stie. Ma las mai la vale pe Calea Victoriei. In fata Bisericii Cretzulescu, descopar in sfarsit indicatorul, pus frumos pe un stalp.

Dupa 20 de minute de asteptare, vine in sfarsit autobuzul. Si politistii se uita cu interes.

Urc! O voce placuta imi spune in engleza „Buna ziua! Bine ati venit!„. Ii spun ca sunt din Romania si cer un bilet. Ii dau 25 de lei, imi da bonul fiscal si cardul magnetic, despre care imi spune ca este valabil 24 de ore. Totul cu zambetul pe buze. Rara avis 🙂 Urc la etaj. Desi ma asteptam sa fie gol, in autobuz se aflau inca trei turisti germani. In spatele meu, din aceeasi statie au mai urcat inca patru tineri din Anglia.

Piata Presei Libere – Muzeul Satului – Arcul de Triumf – Piata Victoriei – Calea Victoriei – Palatul Parlamentului – Piata Unirii – Universitate – Piata Romana – Piata Victoriei – Piata Charles de Gaulle – soseaua Kiseleff – Piata Presei Libere.

Traseul autobuzului turistic

Autobuzul a pornit, la vale, pe Calea Victoriei. Pasagerii faceau poze in stanga si in dreapta. Intai la Palatul Telefoanelor, apoi la Capsa, Palatul CEC si aratau cu degetul spre Carul Cu Bere. Buna dispozitie este pentru cateva secunde stricata de un nor de colb si mirosul de asfalt incins. In fata Palatului CEC tocmai se largesc trotuarele de la Calea Victoriei si oamenii lucreaza de zor.

Ma duc catre tinerii care vorbeau engleza si ii intreb ce parere au. „E cool! Asa au toate capitalele europene„, spune Dragos, un tanar stabilit in Anglia.

Turist german: „Stiu aceste autobuze din Dublin si UK. Imi place foarte mult ideea. In Dublin sunt insa niste casti care iti spun ce obiective turistice se afla pe traseu si cateva cuvinte despre fiecare. Am venit cu 25 de ani in urma in Bucuresti si atunci mi s-a parut un oras sarac. Acum arata mult mai bine„, spune Johanis.

De ce a venit in Romania? „Ne petrecem vacanta aici. Am fost in Constanta, Brasov si acum in Bucuresti. Vizitam mai multe tari europene”, spune acesta.

  • In Germania, in City Tour, un ghid vorbea in engleza, germana si franceza despre obiectivele intalnite pe traseu. Pentru alte limbi, ti se dadeau casti. De asemenea, in statiile unde opreau autobuzele se afla un orar cu orele la care oprea masina in respectiva statie. La noi, deocamdata nu erau sprijiniti de stalp decat cativa saci de gunoi.

Intre timp, autobuzul ajunge la Casa Poporului. Dupa cateva minute isi raia traseul. Trece pe Bulevardul Unirii, Piata Unirii, Universitate, Magheru. Calatorii fac poze in stanga si in dreapta. Din cand in cand, autobuzul opreste si in statiile RATB. Oamenii se uita curiosi si le fac cu mana celor aflati inauntru. Trecem de Piata romana, Piata Victoriei, Piata Aviatorilor. Linistea este deodata interupa de muncitorii care lucreau la asfaltarea Bulevardului Aviatorilor. Tipau si se agitau ca sa-i remarce turistii. Acestia rad binevoitor si le fac cu mana. Autobuzul merge mai departe pe la Piata Charles de Gaulle, Arcul de Triumf, Muzeul Satului si Piata Presei. La Parcul Herestrau, tinerii din Anglia coboara.

La Piata Presei, autobuzul face un scurt popas. O intreb pe doamna draguta care mi-a dat biletul daca a avut turisti. „Pe autobuzul nostru au fost 12 pana acum. Pe celelalte trei, nu stiu„. Atat soferul, cat si ea sunt entuziasmati. Le place noul loc de munca.

Urc din nou, la nivelul superior. A inceput sa ma doara capul. Soarele este puternic, iar autobuzul nu are o copertina care sa-i protejeze pe turisti. Autobuzul reporneste si isi continua inapoi drumul spre Piata Victoriei. Aici turistii germani coboara. Zambitori, ne luam la revedere. Am ramas singura. Pana la Biserica Cretzulescu, unde am coborat, nu a mai urcat nimeni. Calatoria a durat circa o ora si jumatate.

In afara de o insolatie zdravana, cu care m-am ales, nu am nici o obiectie. De la ultimul nivel al acestui autobuz, orasul mi s-a parut mai frumos ca niciodata. Pentru o vreme am avut senzatia ca sunt in oricare al oras european civilizat. Avem cladiri frumoase, iar copacii de pe margininea drumului iti dau senzatia ca este un oras foarte verde. Chiar si sutele de panselute plantate pe marginea drumului (care de obicei mi se pare ca sunt o risipa fara margine a banului public), mi s-au parut frumoase.

Info plus

Ministerul Dezvoltarii si Turismului, in parteneriat cu RATB, a lansat, joi, prima linie turistica din capitala. Turistii au la dispozitie patru autobuze, care circula din 15 in 15 minute, pentru a vizita centrul orasului.

Traseul pentru linia turistica este: Piata Presei Libere – Muzeul Satului – Arcul de Triumf – Piata Victoriei – Calea Victoriei – Palatul Parlamentului – Piata Unirii – Universitate – Piata Romana – Piata Victoriei – Piata Charles de Gaulle – soseaua Kiseleff – Piata Presei Libere.

Pretul unui bilet este de 25 de lei pentru adulti, 10 lei pentru copiii intre 7-14 ani si gratuit pentru copii sub 7 ani. Biletele au o valabilitate de 24 de ore si se pot cumparar la centrele de vanzare ale RATB si in autobuze. Autobuzele supraetajate vor circula zilnic, in intervalul orar 10.00-22.00.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro