FOTOGALERIE: Ce masini noi se lanseaza in Romania in 2010? – De la Dacia SUV la Ferrari 458 Italia
Audi va lansa A1 si A7, Alfa Romeo reinvie numele Giulietta, Dacia vine cu primul sau SUV, Citroen vine cu un rival pentru Mini, iar Honda aduce o masina sport hibrida. Desi e putin probabil ca piata isi va reveni, 2010 e bogat in lansari, iar masini precum BMW X3, Volkswagen Touareg, Citroen C3 si Chevrolet Spark vin cu noi generatii. Nu lipsesc nici masinile de peste 150.000 euro pentru care deja exista comenzi.
Informatia pe scurt
– Audi lanseaza A1, A7 si A8, BMW aduce X6 si seria 7 cu propulsie hibrida.
– Cateva SUV-uri premium tre la o noua generatie: BMW X3, Volkswagen Touareg, Porsche Cayenne.
– Citroen aduce modelul DS3 care sa concureze cu Mini, Alfa Romeo lanseaza Giulietta, inlocuitor pentru 147.
– Deja exista comenzi pentru masini de peste 150.000 euro precum Mercedes SLS AMG, Ferrari 458 Italia, Bentley Mulsanne sau Rolls Royce Ghost.
– Dacia lanseaza SUV-ul, cu trei versiuni de motorizare.
– Honda aduce masina sport hibrida CR-Z, Toyota vine cu o versiune hibrida a lui Auris.
– Multi producatori aleg sa-si anunte premierele cu foarte putin timp inainte de saloanele auto, astfel ca anul va mai aduce multe surprize interesante.
– Reprezentantii marcilor Nissan, Hyundai si Mitsubishi nu au raspuns intrebarilor noastre legate de calendarul lansarilor pana in acest moment.
Alfa Romeo
Dupa ce anul acesta a ajuns in tara cel mai mic model Alfa Romeo, MiTo, la anul marca italiana se va innoi cu un model ce inlocuieste Alfa 147 care s-a lansat acum noua ani. E vorba de masina numita Giulietta care va fi disponibila din septembrie cu patru versiuni de motorizare, urmand ca apoi sa vina si versiunea de top, cu 230 CP Initial s-a zvonit ca masina se va numi 148, apoi a fost inaintat numele Milano, insa pana la urma s-a stabilit ca modelul se va numi Giulietta, ca tribut adus modelului cu acelasi nume produs de italieni intre 1954 si 1965. Masina se va vinde in Italia din martie si are 4,35 metri lungime, cu peste 10 cm mai mult decat modelul Golf.
Audi
La Audi urmeaza un an plin, dat fiind ca in gama marcii va intra A1, cel mai mic model Audi si concurent pentru Mini. Masina ajunge in tara in septembrie, va avea sub patru metri lungime si e posibil ca cel mai mic motor sa fie de 1,2 litri. Doua luni mai tarziu, in noiembrie, va ajunge in showroom-urile Porsche Romania, Audi A7, coupe care va avea 4,8 metri lungime si va concura cu Mercedes CLS. Pana atunci, in aprilie va fi lansata noua generatie A8, model de 5,15 metri lungime, concurent pentru Mercedes S Klasse si BMW seria 7. Masina cu caroserie din aluminiu se vrea a fi una din cele mai ecologice modele premium de pe piata, dar la inceput nu va avea motoare sub 350 CP, urmand ca mai tarziu sa dispuna de un propulsor de 250 CP. Tot la seria noutati trebuie inclusa si versiunea restilizata a sportivei TT, in luna iunie.
Bentley
La Bentley, 2010 aduce un nou model de peste 240.000 euro, Mulsanne, model cu motor de 512 CP prezentat in premiera in septembrie la Frankfurt. Cartea de comenzi este deja deschisa, iar livrarile se vor face din a doua parte a anului. Bentley asteapta sa vanda anual cam 700 de masini Mulsanne pe plan mondial.
BMW
BMW se pregateste pentru un an cu multe lansari. In prima parte vine a sasea generatie a seria 5 sedan care va fi disponibil cu motoare intre 184 CP si 407 CP. Motorul cel mai mic are consum mixt de cinci litri/100 km, conform datelor BMW. Tot in primul semestru vin versiuni restilizate pentru seria 3 coupe si cabrio, dar si variantele hibride X6 ActiveHybrid si seria 7 ActiveHybrid. A doua parte a anului va aduce un facelift pentru X5, dar evenimentul important va fi lansarea noii generatii X3, SUV care a fost lansat in 2003 si restilizat in 2006.
Chevrolet
Marca Chevrolet a General Motors are o noutate mica din punct de vedere al dimensiunilor si anume noua generatie Chevrolet Spark ce va fi disponibila din martie, de la circa 7.000 de euro cu motorizari Euro 5 de 1 litru si 1,2 litri pe benzina. Spark a fost in ultimii ani cel mai vandut model de clasa mini din tara, insa a pierdut in 2008 intaietatea in fata Hyundai i10. Vanzarile marcii sunt in declin, de la 13.000 de masini in 2007, la 9.500 anul trecut si sub 4.000 anul acesta.
Citroen
La Citroen vor fi doua lansari importante in primavara. Prima va fi in martie, noul C3. Masina produsa la uzinele Aulnay si Poissy din Franta a ajuns la a doua generatie si are 3,94 metri lungime. Francezii spun ca una dintre noutatile importante este parbrizul desosebit de lung care mareste campul vizual al soferului si pasagerilor. Prima generatie C3 a aparut in 2002 iar restilizarea a venit in 2006. In aprilie intra pe piata DS3, concurentul pregatit de francezi pentru Mini. Masina de 3,95 metri lungime va fi disponibila cu cinci versiuni de motorizare, intre 90 CP si 150 CP.
Dacia
A fost un an plin de speculatii si de fotografii spion mai mult sau mai putin credibile pe tema SUV-ului Dacia Duster, insa un comunicat din decembrie a mai clarificat lucrurile. Stim cum arata masina, stim ca are 4,31 metri lungime si ca va fi disponibila cu trei versiuni de motorizare. Va fi lansata in primavara, iar din 2011 va fi produsa in Rusia si Brazilia, urmand sa fie vanduta si sub sigla Renault. Exista posibilitatea ca masina sa ajunga si in America, dar pentru moment sunt pure speculatii. Mai ramane de aflat si pretul… va fi sub 10.000 de euro, va trece de 18.000 de euro?, sunt lucruri pe seama carora multi si-au dat cu parerea in 2009.
Ferrari
Nu e o masina de volum, insa e una „de vise”, cum le place italienilor sa spuna. Ferrari va incepe in martie livrarile celui mai nou model, 458 Italia, masina care pleaca de la 170.000 de euro si pentru care exista 15 comenzi. Masina de doua locuri are 4,52 metri lungime si 1.380 kg in greutate. Dispune de un motor V8 de 4,5 litri, 570 CP care ii permite sa atinga 325 km/h. Acum cativa ani ar fi parut o gluma, insa in prezent Ferrari se mandreste cu faptul ca cel mai nou model al sau are emisii de CO2 cu 30% mai mici decat modelul F430.
Fiat
Ramanem la categoria italieni, cu Fiat care va aduce doua noutati. La inceputul primaverii apare Punto Evo, versiunea restilizata a lui Grande Punto aparut acum trei ani. Punto Evo aduce motoare noi, e cu 3 cm mai lung decat Grande Punto, iar producatorul spune ca modelul are consum mai mic de combustibil si emisii poluante mai scazute. Masina are 4,06 metri lungime. Apoi, in iunie modelul 500 va beneficia si de versiunea decapotabila. Denumita Fiat 500C, noua versiune – un tribut adus modelului din 1957 – are acoperis din material textil si dispune de motorizarea diesel 1.3 Multijet 75 CP si motorizarile benzina 1.2 litri, 69 CP si 1.4 litri 100 CP.
Ford
La Ford, dupa un an 2009 in care doua modele mici au venit cu noi generatii, Fiesta si Ka, pentru la anul singurul model confirmat este Grand C-Max, versiunea in sapte locuri a MPV-ului C-Max. Ford C-MAX este primul dintr-o noua generatie de vehicule globale dezvoltate pe noua platforma Ford pentru segmentul C, programata sa apara in urmatorii ani. Gama globala va include de asemenea noul Ford Focus, care urmeaza a fi lansat pe plan mondial la sfarsitul anului 2010. Ford a inceput in septembrie productia la Craiova, masinile Transit Connect au ajuns la dealerii din tara, dar si la export, insa spre finalul anului viitor e de asteptat sa inceapa la Craiova productia unui nou model de clasa mica despre care mai repede de salonul auto de la Geneva e greu de crezut ca vom afla ceva.
Honda
La Honda, principala noutate va fi lansarea in vara lui 2010 a masinii sport hibride CR-Z care va debuta la Geneva in primavara. Masina cu desgin sportiv va dispune se pare de un motor pe benzina de 1,5 litri si de un propulsor electric ce va adauga 13 CP la puterea totala a masinii. CR-Z va avea 4,08 metri lungime si va ajunge de la 0, la 100 km/h in circa noua secunde. Prima noutate a anului va fi in februarie cand crossover-ul CR-V primeste un facelift. Modelul a aparut in 1996 si a ajuns la a treia generatie.
Kia
La Kia, cea mai importanta noutate de inceput de an va fi subcompacta Venga, model putin mai lung decat Volkswagen Polo. Masina produsa la fabrica Hyundai din Cehia, are multe componente in comun cu Hyundai i20 si va dispune de motorizari intre 75 CP si 126 CP. Anul acesta, cel mai vandut model al marcii, cee’d a fost restilizat, SUV-ul Sorento a aparut intr-o noua generatie si s-a lansat si un nou MPV, Soul.
Mazda
Ramanem tot la marci japoneze – Mazda are confirmate trei nouati: in primavara va fi lansata o editie aniversara a masinii sport MX-5 care implineste 20 de ani din momentul lansarii primei generatii. Tot in primavara ajunge si o versiune restilizata a modelului de varf de gama Mazda6, iar in toamna, monvolumul MX-5 primeste o restilizare. Anul trecut a fost cel mai bun an de vanzari pentru Mazda in Romania, circa 2.500 de masini fata de cateva sute in anii anteriori. Anul curent a schimbat insa lucrurile din nou, vanzarile Mazda la 11 luni fiind abia in jurul a 700 de unitati.
Mercedes
Mercedes va lansa in prima parte a anului viitor modelul supersport SLS AMG cu motor de 570 CP, iar in cursul verii va veni E Klasse cabrio si versiunea restilizata a MPV-ului R Klasse. Compania a primit deja comenzi pentru cel mai nou model al sau, supercarul SLS AMG, prezentat in septembrie la salonul auto de la Frankfurt. Masina costa 180.000 euro, dispune de un motor de 570 CP, atinge o viteza maxima de 317 km/h si ajunge de la 0, la 100 km/h in 3,7 secunde. Primele livrari vor fi cel tarziu in luna mai. Dupa ce noua generatie E Klasse s-a lansat in aprilie anul acesta, in vara lui 2010 urmeaza varianta cabrio, ce are la baza coupe-ul, dar va fi cu 70 kg mai grea. Apoi, a treia noutate a anului va fi versiunea restilizata a monovolumului clasa R care se vinde din 2006. In toamna anului viitor va ajunge in tara si S Klasse coupe, masina ce va inlocui Mercedes CL.
Mini
La marca Mini din grupul BMW vin modele restilizate in a doua parte a anului, dar si primul crossover – SUV al brandului englez care inca nu a anuntat numele masinii construita in cadrul „proiectului Colorado”. Presa a scris ca micul SUV s-ar putea numi Countryman, dar informatiile oficiale ar trebui sa apara la salonul auto de la Geneva. Si pentru Mini anul trecut a fost unul cu vanzari record in tara, peste 250 de masini, insa 2009 a inregistrat o scadere dura, pana la numai 70 de masini in 11 luni.
Opel
Dupa un an important in care a aparut noua generatie Astra, Opel are confirmata lansarea noii generatii a monvolumului Meriva care e produs din 2002. Inca nu se stie exact, insa ar fi posibil sa apara noi versiuni de caroseria pentru Astra a carei noua generatie a ajuns in Romania in octombrie, prin lansarea hatchback-ului care costa de la 14.250 euro.
Peugeot
La Peugeot vor fi doua lansari importante, ambele in prima parte a anului: coupe-ul 308 RCZ si monovolumul 5008. Coupe-ul compact 308 RCZ dispune de motor de 1,6 litri, 200 CP atinge „suta” in 7,6 secunde. Masina va fi produsa in Austria, iar constructorul a anuntat un consum mediu de 7,1 litri/100 km. Cealalta noutate, 5008 va concura cu modele precum Renault Grand Scenic si Citroen C4 Picasso. Masina are 4,53 metri lungime si va dispune de motoarele prezente si pe C4 Picasso. Noul minivan are la baza platforma folosita si la 308 hatchback si 3008.
Porsche
La Porsche vine un singur model la anul, insa e vorba de masina care in ultimii ani a facut peste 70% din vanzarile marcii: SUV-ul Cayenne. Masina e produsa din 2002, la salonul de la Geneva apare a doua generatie care ajunge la jumatatea anului viitor in showroom-uri. In total in Romania s-au vandut aproape 150 de masini Porsche in 2007 si aprioape 120 anul trecut. In 2009 s-au vandut pana in prezent circa 70 de masini.
Renault
La Renault a fost un an cu multe lansari: noul Megane, Clio restilizat, Fluence. Pentru 2010 e confirmata lansarea versiunii sportive a Megane, RS. Masina dispune de motorul de 2 litri, 247 CP si atinge „suta” in 6,1 secunde. La capitolul vehicule comerciale va sosi noul Master. 2011 va fi un an mai interesant pentru Renault deoarece se va lansa versiunea 100% electrica Fluence. Vanzarile marcii au scazut mult in ultimii doi ani, de la peste 29.000 de masini in 2007, la circa 19.000 anul trecut si sub 8.500 in 11 luni ale anului curent.
Seat
La marca spaniola Seat din grupul Volkswagen modelul cel mai vandut – Ibiza – va primi in iulie si o varianta break, numita Ibiza ST. Ibiza hatchback reprezinta peste un sfert din vanzarile marcii in Romania, prima generatie a modelului a aparut pe plan mondial in 1984, iar cea mai recenta, a patra s-a lansat anul trecut. Ibericii vor da un suflu nou si monovolumului de sapte locuri Alhambra a carui prima generatie a aparut in 1996, iar din 2000 s-a schimbat foarte putin. Noua generatie vine in Romania in octombrie sau noiembrie.
Skoda
La Skoda, anul acesta a sosit primul SUV al marcii, insa vanzarile au scazut cu mai mult de 60%. La anul, in februarie vine versiunea break a modelului de varf de gama Superb, iar in aprilie, atat Fabia cat si Roomster vor iesi cu versiuni restilizate. A doua generatie Fabia a iesit pe piata in 2007, monovolumul Roomster s-a lansat acum trei ani.
Suzuki
Pentru Suzuki, cea mai importanta lansare va fi in a doua parte a anului cand vine noua generatie a masinii de clasa mica Swift. Tot la anul, modelele Splash si Grand Vitara vor primi restilizari, dar mai ramane de vazut daca va putea fi adusa in tara la anul cea mai noua berlina a marcii, Kizashi. Suzuki are din 2008 propriul birou de reprezentare in tara, vanzarile marcii au depasit 1.400 de masini anul trecut si s-au apropiat de 2.300 in primele 11 luni ale anului curent.
Toyota
Toyota va aduce la anul un nou model hibrid in tara, o versiune a lui Auris care va dispune si de un motor electric. Auris hibrid va avea un pret de pornire de peste 20.000 euro, dispune de un motor pe benzina 1,8 litri, 97 CP dar si de un motor electric ce reduce emisiile poluante si consumul. Masina are emisii de CO2 foarte scazute, 90g CO2/km. Anul curent a fost unul bogat in lansari, cu noua generatie Avensis, micul IQ si crossover-ul compact Urban Cruiser.
Volkswagen
La Volkswagen cea mai importanta noutate va fi noua generatie a SUV-ului Touareg care ar trebui sa vina undeva in jurul lunii mai. Prima generatie a modelului s-a lansat in 2002 iar facelift-ul a venit in 2007. MPV-urile Touran si Sharan vin cu noi generatii in septembrie, iar tot la anul se va face un facelift si pentru „nava amiral” a marcii, Phaeton. Anul acesta s-a lansat noua generatie Polo care in 2010 va primi versiunile GTI, Cross si BlueMotion.
Volvo
Principala noutate pentru marca suedeza Volvo tine de lansarea noii generatii a sedanului S60 in toamna. Prima generatie a limuzinei a fost lansata in 2000. In primul trimestru vin totusi versiuni cu facelift atat pentru cel mai mic model al marcii, C30. cat si pentru decapotabila C70. Anul trecut s-au vandut peste 700 de masini Volvo, anul acesta numarul s-a redus la jumatate.