FOTOGALERIE De ce Dacia vinde atat de bine in Franta – Povestea unui picnic gigantic
Franta este, de departe, cea mai mare piata pentru Dacia, iar explicatiile acestei stari de fapt tin de multe lucruri, de la mentalitate pana la calculul legat de pret si cheltuieli de intretinere. Clientii Dacia se aduna o data pe an pentru un picnic urias, iar la iarba verde se pot vedea diferentele dintre francezi si romani vis-a-vis de Dacia si modul in care marca este perceputa. Intra in articol pentru a citi despre atmosfera de la Marele Picnic Dacia de langa Paris unde au fost prezenti 14.000 de oameni.
In 2009 peste 1500 de olandezi posesori de Daca Logan MCV au organizat o intalnire la iarba verde, iar ideea li s-a parut foarte buna celor de la Dacia Franta care au preluat-o si au dezvoltat-o. Astfel, in fiecare an este aleasa o zi la final de iunie pentru organizarea unui „picnic-gigant” la care au venit 12.000 de oameni in 2012. 15.000 anul trecut si ceva mai putin anul acesta cand vremea a fost foarte ploioasa in Franta.
Duminica, pe domeniul Courson, la 35 km de Paris, a fost organizata a sasea editie a Grand Pique-Nique Dacia (GPND) la care au ajuns 3.100 de masini Dacia in care se gaseau 14.000 de oameni veniti sa se simta bine. Multe familii aveau in componenta minim doi-trei copii si asa se explica numarul mare de participanti.
Modul in care s-au comportat francezii la iarba verde se reflecta si in modul in care cumpara masini. Cumpatarea e cuvantul de baza si e evidenta lipsa dorintei de a iesi in evidenta.
Fara mititei manele si betivi
Despre francezi se spun multe: ba ca sunt aroganti, ba ca sunt neseriosi, ba ca-s zgarciti, ba ca nu le place munca. Lucrurile sunt subiective, dar cert e ca ideea de distractie la francezi este mult diferita de cea de la romani si nu degeaba picnicul (pique-nique, in franceza) este o „creatie” a poporului din „Hexagon”.
Desi pe pajistile din jurul palatului de la Courson s-au strans 15.000 de oameni, nu am vazut gratare, nu am vazut indivizi chercheliti umbland dezorientati la bustul gol si nici oameni cu mobile din care sa rasune puternic muzica dubioasa. Din masini nu se punea problema sa „urle” muzica fiindca erau parcate la cateva sute de metri de pajistile picnicului.