FOTOGALERIE Ford si indraznetul pariu Vignale – Cum vrea marca de volum sa concureze in segmentul premium
Peste 200 de dealeri Ford europeni, dintre care doi din Romania, vor fi ridicati in acest an la rangul de „FordStore” ca parte a unui proiect prin care marca de volum vrea sa concureze in segmentul premium prin brandul Ford Vignale. Mondeo Vignale costa intre 40.000 si 45.000 euro si este primul model care primeste numele noii marci exclusiviste a Ford, cumparatorii avand dupa achizitie o serie de servicii furnizate gratuit de un „manager personal” care se va ocupa de orice problema apare la masina. In articol puteti citi cum vrea o marca de volum sa ofere servicii premium care sa atraga si clienti de la marcile germane de prestigiu. Ford are in fata un drum greu, dar insista ca nu va conta numarul de masini vandute.
Vignale, pe scurt
Vignale a fost un caroserier italian celebru in anii 50′ si 60′. Compania a fost in 1973 preluata de Ford (alaturi de Ghia), dar numele Vignale a mai aparut sporadic in concepte Ford din 1993, 2004 si 2013 (cand au fost anuntate planurile de a crea sub-marca Vignale, pentru clientii cu venituri mari care vor si servicii premium.
Primul model care se lanseaza este Mondeo Vignale, va urma la inceput de 2016 S-MAX Vignale si lansarile ar putea continua, insa depinde de reactia pietei. Practic, Mondeo Vignale este cu cateva mii de euro mai scump decat cel mai bine echipat Mondeo (Titanium X) si vine cu o serie de elemente de design noi (de exemplu grila trapezoidala), mai multe sisteme avansate la interior), dar mai ales pachetul de „privilegii” Acestea se refera la faptul ca un client de Vignale va putea oricand sa sune un fel de „valet”, un „Vignale manager” care ii va duce gratuit masina la service cand este nevoie, tot gratuite fiind si serviciile de spalatorie. Va exista si o aplicatie de smartphone, dar si suport tehnic 24/24, Ford dorind sa ofere servicii exclusiviste. Marea intrebare este daca o marca de volum precum Ford poate sa ofere servicii atat de bune, incat sa atraga la Vignale si clienti de la marci premium.
Clientii cer masini Ford si mai exclusiviste, spune compania
Ford spune ca exista cerere pentru Vignale fiindca la Mondeo si S-MAX cei mai multi clienti aleg versiunea cu maxime dotari Titanium X si sunt semne ca ar fi dispusi sa dea si mai mult pentru o versiune cu si mai multe dotari.
In aceste conditii, Ford s-a decis sa vina cu mai mult decat un simplu grad de echipare si a adus sub-marca Vignale care, nu doar ca vine cu o serie de dotari premium in plus, ci si cu un intreg concept gandit pentru clientii business care vor beneficia de servicii premium si fiecare client va putea oricand sa sune un „Vignale manager” care le va duce masina la service, daca sunt probleme sau daca a venit timpul reviziei. Ford numeste „privilegii” aceste servicii despre care puteti citi mai jos in detaliu.
Ideea este ca acesti clienti ocupati sa poata ajunge sa economiseasca timp si bani si sa beneficieze de servicii premium din partea unei marci de volum precum Ford. Managerul de Vignale trebuie sa fie un consultant in orice problema legata de masina, sa fie apropiat de client si sa poata fi gasit la orice ora. Va exista si o aplicatie de smartphone pentru Vignale si accesarea serviciilor atasate, inclusiv contactarea celor care ofera suport.
FordStore
Pentru Vignale Ford a gandit si un concept special de retail, numit FordStore, ceea ce presupune „upgradarea” pana la final de 2016 a 500 de dealeri europeni ai Ford pentru a crea spatii speciale pentru Vignale si pentru a aduce tehnologia in showroom-uri, pe ideea Apple Store sau Nespresso. Vor fi practic „dealeri fanion”, mult mai moderni decat ceilalti.
Primele FordStore s-au transformat in Europa, pana la final de an vor fi 200, dintre care doua in Romania (se vor inaugura in vara). Pentru cei 200 de dealeri, Ford a „scolit” la Valencia 700 de persoane care vor lucra pentru marca Vignale in Europa. In functie de marimea pietelor, pentru fiecare dealer vor lucra doi-trei manageri care sa fie la dispozitia cumparatorilor Vignale. In tarile foarte mari vor fi peste 50 de dealeri care vor comercializa linia Vigniale, in cele mai mici vor fi unu-doi dealeri modernizati.
Cei de la Ford explica faptul ca showroom-urile FordStore se doresc a fi locuri unde cei care vin sa se uite la masini, sa nu fie sacaiti de oamenii de vanzari, ci sa fie o atmosfera relaxata, dominata de tehnologie. Cei care vin in showroom deja s-au informat de pe internet si acolo vin sa vada cu ochii lor masinile, sa atinga materialele si sa decida la fata locului daca vor cumpara sau nu masina.
In fiecare FordStore va exista un „Vignale lounge”, un mic salon special dedicat celor interesati de Vignale. In acel spatiu se regasesc materiale asemanatoare celor din masina: pielea canapelei e similara cu cea din masina si sunt la vanzare genti de voiaj la aproximativ 750 de euro. In plus, exista o masa touch-screen de aproximativ 3 metri patrati unde vehiculul poate fi studiat virtual.
In Europa Ford vinde anual cam 90.000 de masini Mondeo, iar estimarile indica faptul ca versiunea Vignale ar putea reprezenta 10% din total, deci aproximativ 9.000 de masini. Oficialii Ford spun ca nu conteaza volumele si nu se axeaza pe volume de vanzari in proiectul Vignale. Prezenta Vignale va fi mai puternica in tarile unde Ford are cea mai mare cota de piata (de exemplu in Marea Britanie Ford are 15%) si prezenta Vignale va fi redusa in tarile cu cota mica de piata (sub 5%). La fel, in sudul Europei criza a afectat vanzarile de masini scumpe, astfel ca in tarile din partea nordica Ford isi pune sperante mai mari.
Pentru a nu afecta valoarea reziduala a masinii, Ford nu va face discount-uri la Vignale si nu o va vinde catre flote de rent-a-car.
„Nu vrem ca Vignale sa fie o marca separata de Ford, este Ford Vignale si tot ce facem este legat de Ford”, spune Kevin Griffin, Regional Director, Ford of Europe Marketing & Sales, subliniind faptul ca „tratamentul” Vignale va fi aplicat si pe S-MAX la inceput de 2016 si ar putea urma si alte modele, insa nu s-a decis nimic fiindca trebuie sa se vada intai cum e primita marca de catre clienti. La fel, nu s-a decis inca daca Vignale va intra si in SUA sau Asia.
Cu ce e diferita Vignale de Ghia? „Ghia era un grad de echipare si nu a fost tratata ca o marca separata. Poate ar fi trebuit sa facem asta, insa nu am facut-o. Ghia era un punct intr-o brosura unde clientul era intrebat daca vrea asta sau altceva. Cu Vignale ne ocupam si de experienta oferita clientului. Exista acel manager care trebuie sa se ocupe de client. Este o provocare si este cu totul diferit”, a spus Griffin.
Va lua Vignale clienti si de la marcile germane premium? Griffin spune ca majoritatea vor fi clienti fideli Ford care au versiunile Titanium si Titanium X si vor si mai mult de la masina: „Nu vrem ca Vignale sa devina prea exclusivista, nu vrem sa devina aroganta si nu vrem sa speriem clientul clasic de Ford. Exclusivitatea pe care vrem s-o aducem se regaseste in dotarile Vignale si in serviciile oferite clientului”. El adauga ca ar fi posibil ca actuali clienti de Audi, Mercedes-Benz sau BMW sa fie impresionati de pachetul Vignale si de serviciile oferite si ar putea sa treaca la noua marca.
Ford este prudenta cu Vignale si repeta ca nu vanzarile conteaza, ci castigul de imagine pe care marca il poate avea furnizand servicii premium. Si daca s-ar vinde 15.000 sau 20.000 de masini Vignale intr-un an, asta ar reprezenta un procent din vanzarile marcii in Europa, deci Vignale va fi o nisa.
Marele pariu tine de doua lucruri: 1) De a convinge clientii ca merita sa dea intre 40.000 si 45.000 euro pe un Mondeo bine dotat, stiind si ca vor beneficia de mai multe servicii premium 2) Ford, marca de volum, trebuie sa ofere aceste servicii de intretinere la calitatea pemium promisa, fiindca altfel clientii business vor fi dezamagiti.
Cum descrie compania magazinele FordStore
Fiecare FordStore va fi impartit in zone vizibile clar, cu denumiri usor de inteles. Zona „Salut!” este o zona de receptie de bun venit. Intrebarile legate de asistenta vor fi gestionate in zona „Asistenta” si o zona care invita, numita „Descopera” va oferi informatii care pot fi accesate usor pe tablete, brosuri, mostre si un perete video 3D individual care permite clientilor sa isi configureze Ford-ul la alegere si sa ii vada dimensiunea reala. In Store vor fi integrate si zone speciale pentru Transit si clientii de afaceri.
Vehiculele Ford vor fi expuse astfel incat sa fie usor de gasit si comparat. De exemplu, gama Ford de SUV-uri, Kuga, EcoSport si viitorul Edge vor fi dispuse unele langa altele. Vehiculele de performanta care includ noile Ford Focus RS, Focus ST si Fiesta ST vor fi de asemenea expuse impreuna.
In FordStore clientii vor gasi noul Ford Mustang, primul Mustang pus in vanzare in Europa in peste 50 de ani de productie continua si noul Ford Mondeo Vignale, primul vehicul din gama Vignale disponibil din iulie.
Salonul Vignale
In FordStore, salonul Vignale va pune la dispozitie un manager dedicat Ford Vignale pentru relatii cu clientii si un service personalizat pentru o gama de modele care combina constructia traditionala de caroserii, designul contemporan si tehnologiile inovatoare.
„Salonul Vignale ofera un mediu conceput pentru a permite clientilor sa se simta apreciati si respectati, relaxati si confortabil. Luxos, senzorial si demonstrand un nivel ridicat de atentie la detalii, fiecare salon Vignale completeaza perfect gama de vehicule”, spune compania.
Managerii Ford Vignale de relatii cu clientii vor ajuta clientii la configurarea masinilor, afisarea informatiilor pe o masa tactila special conceputa si tablete. Serviciile speciale disponibile includ ridicarea si livrarea pentru reparatii – de la adresa de domiciliu sau sediu – impreuna cu reparatiile programate pentru a corespunde proprietarului.
Noua aplicatie Ford pentru smartphone Vignale Service va asista clientii cu servicii GPS incluzand Vignale Park Me, care permite soferilor sa inregistreze locul exact si timpul scurs de la parcarea masinii lor. Folosind datele de pe harta online, aplicatia poate ajuta soferii sa gaseasca benzinarii si asigura conectarea printr-o singura atingere la serviciile de urgenta sau la Vignale One Call.
Clientii Ford Vignale vor putea sa sune consultantii Vignale One Call 24 de ore pe zi pentru asistenta suplimentara.
Disponibila in Europa mai tarziu in cursul acestui an pentru sistemele de operare Apple si Android, aplicatia gratuita Vignale Service permite proprietarilor sa acceseze direct pagina web Ford Vignale pentru continut video sau sa creeze un raport privind accidentul. Sunt incluse sfaturi si informatii legate de condus, inclusiv reguli de circulatie pentru tarile din Uniunea Europeana – precum si un localizator de reprezentanta auto.
Ce spune Ford despre Mondeo Vignale
Noul Ford Mondeo Vignale, prima masina dintr-o noua gama de produse de inalta calitate Ford Vignale ofera executie de buna calitate, rafinament superior si specificatii exclusiviste. Fiecare model este finisat manual de artizani dedicati in cadrul unui proces meticulos care include tehnici de productie high-tech si 100 de testari de calitate suplimentare.
Primul model din Europa care ofera tehnologia Ford de insonorizare activa, noul Ford Mondeo Vignale, ofera si o izolare fonica sporita si suspensie spate cu brat integral. Disponibil in versiuni de caroserie cu patru usi si wagon, Mondeo Vignale ofera specificatii premium care includ detectarea pietonilor, tractiune integrala inteligenta, motor 2.0 litri TDCi bi-turbo de mare putere si sisteme de propulsie hibride. Elementele de design contemporan sunt influentate de carosierul italian emblematic Alfredo Vignale (…).
Ford Mondeo Vignale este oferit cu motoare de mare putere care includ motoare pe benzina EcoBoost de 2 litri si motoare diesel TDCi si sistemul Ford de propulsie hibrid electric pe benzina (177 CP). Motorul EcoBoost de 2 litri este disponibil cu 203 CP si 240 CP si o transmisie automata cu sase viteze. Motorul TDCi de 2 litri (180 CP) este oferit cu transmisii manuale cu sase viteze si transmisii automate PowerShift, precum si cu sistemul Ford de tractiune integrala care asigura o tranzitie continua intre tractiunea fata si tractiunea integrala.
Fiecare Ford Mondeo Vignale este finisat manual de sase maestri artizani la noul centru Vignale de la unitatea de productie Ford din Valencia, Spania. Cea mai recenta tehnologie cu laser si camera video ajuta ochiul instruit sa examineze atent fiecare aspect al unei masini Vignale de la caroserie, alinierea panoului si pana la finisajul vopselei.
Ford a lucrat timp de doi ani si jumatate pentru a perfectiona designul scaunelor Vignale, care sunt inspirate de produsele de lux din piele realizate manual si necesita cu 110 % mai multa piele pentru o acoperire mai mare, precum si un timp de coasere mai mare cu 50 %.
Ford Mondeo Vignale ofera un condus linistit, lin si confortabil folosind tehnologii sofisticate si o structura avansata a sasiului. Sistemul Active Noise Cancellation utilizeaza trei microfoane plasate strategic in habitaclu pentru a monitoriza zgomotul motorului in interior. Sistemul directioneaza apoi undele opuse ale sunetului prin sistemul audio pentru a anula zgomotul motorului si a imbunatati ambianta in habitaclu.
Detaliile exclusiviste de la exterior includ:
O grila superioara care include designul hexagonal unic Vignale in finisaj metalic mat inchis si o rama din aluminiu polizat;
O grila inferioara lucioasa cu bare cromate;
Tevi de esapament duale cromate cu rama de aluminiu polizat si finisare de culoare mata;
Detalii cromate ale usilor;
Un finisaj lucios pentru stalpul parbrizului si baza oglinzii laterale si pentru stalpii centrali si din spate ai geamurilor;
Jante dedicate din aliaj de nichel lucios Vignale de 18 inch si optional 19 inch si culoare exclusiva Vignale Nocciola.