FOTOGALERIE Oigan a lansat albumul Sex with Onions: The only thing that matters is music
Vineri seara, clubul Silver Church a gazduit lansarea primului album solo al lui Oigan, chitaristul trupei Kumm. Fanii prezenti la concert au aflat cum arata dictionarele de vorbe goale si tatuajele ascunse sub unghii si s-au lasat „digerati intr-un mod placut” de „viermii din iad”. S-au oferit si cateva lectii de viata despre „dusmani prietenosi” (Friendly Foes), dar accentul a cazut mai ales pe combinatia „letala” dintre sex si ceapa.„Multumesc mult colegilor mei de la Kumm pentru ca m-au lasat sa-mi fac damblaua”, a spus Oigan la final.
Vineri seara, putin inaintea orei 22:00, Oigan (Eugen Nutescu) a parasit taramul „nisipos” al muzicii Kumm (kumm = nisip in limba tatara), pentru a-si lansa primul album, intitulat Sex with Onions, pe scena unui Silver Church plin de iubitori de muzica si de „versuri cu talc”. Veritabil „factotum” pentru acest album (a „facut” voci, chitari – electrica, acustica, bas, keyboards, acordeon, percutie, programming), Oigan nu a venit singur, ci alaturi de Alexei Turcan a.k.a. Aliosa (ex-Travka, Discoballs, Axellrey, Lemon) – chitara, keyboards, Andrei Filip (Timpuri Noi, L’Orchestre de Roche, The Mono Jacks, RedRum) – bass si Forrest (ZOB) la tobe.
Inceputa sub semnul „nihilismului”, seara a fost deschisa de versurile piesei Nimic, o lectie pentru toti fauritorii de cantece din tara. In spatele versurilor sale „altfel”, Oigan a construit imagini care ne-au introdus intr-o lume confuza, un univers al dictionarelor de vorbe goale si al tatuajelor ascunse sub unghii: „tu ai o scama pe o franghie/ tu ai un tatuaj pe sub o unghie/ ai un dictionar de vorbe goale/ si o privire calda si moale.”
De la vidul generalizat („intr-un cuvant/ nimic”) al primei piese, Startend a oferit noua filosofie a schimbarii („changing in the air changing/ waiting for the same”), pentru care Oigan a si aplicat-o in scurt timp, cand si-a dat jos palaria si haina cu care isi facuse intrarea in scena, dar si pe parcursul intregului concert, prin folosirea a nu mai putin de patru chitare.
Cu incalzirea facuta, Oigan ne-a trecut de la Programs and Songs – cu ceva referiri la situatii vindicative, precum modul in care un (Dumne)zeu mort se razbuna pe Nietzsche („Dumnezeu a murit”, zicea filozoful german) – la universul excesiv de mecanizat descris de Machine (versul „I need a machine to turn me on” nu putea sa nu primeasca zambete din partea fanilor).
Polivalentul Aliosa (ex-Travka), a starnit admiratia publicului atunci cand a lasat deoparte chitara si keyboard-ul si a pus mana pe acordeon (As Long As I’m Living): „Mama, la cate instrumente stie sa cante?”, se intreba retoric o voce din public. A urmat un alt moment de virtuozitate: primul invitat al serii, Iordache (Kumm), a facut adevarate magii cu saxofonul pe piesa Present Perfect.
„Sunteti destul de pozitivi pentru asa muzica depresiva ce va cantam”, i-a laudat Oigan pe fani si a explicat ca Sex with Onions este primul si poate ultimul lui album solo. „Maine o sa apara pe internet. Dar nu conteaza. The only thing that matters is music.”
„Noi denumim sound-ul asta „viermii din iad”: lasati-va digerati intr-un mod placut!” a spus Oigan in deschiderea piesei Sex with Onions. „Momentul istoric in care il invitam pe al doilea invitat: Dominic” a adus poate cea mai frumoasa piesa a albumului, Friendly Foes, „imbracata” ingenios in sunetele scoase de vibrafonul lui Csergo Dominic.
„Si-acum un pic mai rock’n’roll”, a venit promisiunea, tinuta prin piesa Love Me Lost & Love Me Found. Starea de euforie a fost imediat suplimentata prin cel mai energic cantec de pe album, Teenage Love Song, motiv pentru a-l introduce in scena pe Marius Moise, membru al trupei The MOOod si probabil cea mai „indie” voce din Romania.
Surpriza serii a fost o piesa noua, Place Under The Sun, creata de-a lungul celor doua luni de repetitii pentru evenimentul de vineri, o piesa creata special pentru a intregi repertoriul, avand in vedere ca albumul e relativ scurt.
„Din pacate nu stim destul de multe – asta va fi ultima piesa, destul de trista, ca restul albumului” a anuntat Oigan cantecul Mirror’s Crumb. Spre finalul piesei au aparut si cei trei invitati speciali: Iordache la saxofon, Dominic la vibrafon si Gopo (Marius Moise) la voce, repetand obsesiv versul „she is calling me”. Unul cate unul, au parasit scena, Oigan fiind lasat singur cu chitara. „Multumesc mult colegilor mei de la Kumm pentru ca m-au lasat sa-mi fac damblaua”, a spus artistul. „Am auzit in istoria omenirii de un caz in care oamenii au reusit sa bata din palme si sa cante in acelasi timp”, i-a indemnat el pe fani si basul, toba si vibrafonul au reintrat in scena pentru a incheia cantecul.
„Noi am cantat depresive si voi mai vreti?”, a intrebat amuzat Oigan la sfarsitul celor 13 piese prevazute in program. Concertul s-a incheiat la 23:15, nu inainte ca piesele Startend si Machine sa vina ca raspuns la cererea fanilor „avizi” de bis.