Sari direct la conținut

Francois Fourmont, director general Dacia: In primavara am putea suprima un schimb din uzina, daca vanzarile nu-si revin

HotNews.ro

Dacia ar putea suprima in cateva luni unul din cele trei schimburi de lucru din uzina, daca vanzarile nu-si revin din cadere, dar pana atunci, daca va fi nevoie, nu vor mai fi prelungite contractele salariatilor cu angajamente pe perioada determinata, a spus pentru Hotnews.ro, directorul general al Dacia, Francois Fourmont. El a mai precizat ca productia SUV-ului Dacia va incepe la finele lui 2009 si a adaugat ca lansarea unui Logan cu motor de 133 CP, despre care oficialii Renault vorbeau acum cateva luni, nu este in proiect.

Masuri radicale pentru vremuri grele

Dacia a decis sa nu mai reinnoiasca angajamentele a 620 de muncitori ale caror contracte expirau la finele lui decembrie, insa lucrurile ar putea sa nu se opreasca aici. „Pana in prezent, Dacia a decis sa isi adapteze productia la scaderea pietelor prin introducerea unor zile de somaj tehnic – este o masura care a fost luata tocmai pentru ca ea permite pastrarea numarului de salariati. Fac exceptie salariatii cu contracte de munca pe perioada determinata ale caror angajamente expira la sfarsitul anului. Contractele lor nu vor fi prelungite. In caz de nevoie, vom continua sa procedam in acelasi mod si in urmatoarele trei luni. Nu vom mai prelungi contractele pe perioada determinata care ajung la termen si vom ajusta productia prin perioade de somaj tehnic. Daca in primavara vanzarile nu vor redemara, atunci am putea fi nevoiti sa luam in calcul suprimarea unui schimb din cele trei in care se lucreaza in prezent la uzina”, spune seful Dacia.

Noua taxa auto ar putea ajuta piata masinilor noi

Vanzarile Dacia au scazut luna trecuta cu 52%, iar oficialii companiei au spus in repetate randuri ca vanzarile masinilor marcii sunt grav afectate de intrarea masiva a masinilor second-hand vechi. De la 15 decembrie, taxa auto s-a triplat pentru masinile second-hand si a fost eliminata pentru o buna parte dintre masinile noi, iar Dacia spune ca masura poate ajuta. „Consideram ca modificarea taxei auto este o masura in directia cea buna. Priviti ce s-a intamplat din luna iulie pe piata auto si veti ajunge la concluzia ca vanzarile de masini noi au fost practic sufocate de invazia de vehicule de ocazie importate. In luna noiembrie, pentru fiecare masina noua vanduta in Romania au fost inmatriculate trei masini de ocazie. Piata masinilor noi a scazut in noiembrie cu peste 53%, in timp ce scaderea medie a pietelor auto europene nu a fost decat de 28%. Factorul suplimentar care penalizeaza piata romaneasca il reprezinta, in mod clar, invazia de vehicule de ocazie”, declara Francois Fourmont.

SUV-ul iese la inceputul lui 2010, Logan-ul de 133 CP nu e de actualitate

Dacia nu va amana lansarea primului SUV al marci, model pe care l-a anuntat oficial la inceputul anului acesta. „Productia celui de-al saselea model al gamei Dacia va demara, asa cum este prevazut, la sfarsitul anului 2009. Lansarea comerciala a acestui model va avea loc la inceputul anului 2010”, spune seful Dacia. Insa, lansarea unui Logan cu motor de 133 CP, despre care unii oficiali Renault vorbeau in primavara, nu a fost prevazuta, spune Fourmont. Nu e de actualitate nici inceperea productiei de modele cu volan pe dreapta la uzina din Mioveni, masini ce puteau fi destinate pietei din Marea Britanie.

Fourmont sustine in continuare ca Dacia are atuuri sa treaca mai bine prin criza decat alti producatori, iar printre ele se numara raportul calitate-pret. El a mai precizat ca „Dacia va fi pregatita sa ofere pe pietele pe care este prezenta vehicule adaptate normei Euro 5 de indata ce aceasta va fi obligatorie”.

Despre ajutorul solicitat de grupul Renault statului roman, seful Dacia a precizat ca „Diferite scenarii de finantare sunt in prezent in studiu atat pentru Centrul de Incercari de la Titu (unde investitia prevazuta pentru anul 2009 este de 160 milioane de euro) cat si pentru planul de investitii al Dacia (150 milioane euro in 2009). Printre aceste scenarii se numara si ipoteza unui imprumut din partea BEI garantat de statul roman. In cadrul investitiilor realizate am cerut de asemenea statului roman subventii in conformitate cu regulile europene atat pentru Dacia, cat si pentru RTR”, spune Fourmont.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro