Fratele lui Cathedral Plaza, vizavi de Biserica Luterana
Turnul Cathedral Plaza de langa Biserica Sfantul Iosif ar putea avea in curand un fratior mai mic, cativa metri mai incolo, pe strada Luterana. Proiectul presupune construirea unui bloc cu o inaltime de 40 de metri peste drum de Biserica Luterana si a fost discutat acum doua saptamani la Comisia Tehnica de Urbanism si Amenajarea Teritoriului de pe langa Primaria Capitalei. In partea din spate, ansamblul de blocuri se invecineaza cu liceul Sfantul Sava. Cladirile propuse vor adaposti un hotel, birouri si magazine, suprafata construita fiind de 22.603 mp.
Ansamblul are o curte interioara cu un gang prin care se vede Calea Victoriei. Proiectul inca nu a fost avizat, deoarece Legea urbanismului nu mai permite o ocupare atat de mare a terenului. In plus, majoritatea membrilor Comisiei au sustinut ca imobilele propuse sunt mult prea inalte pentru zona respectiva.
O alta problema este traficul. Strada Luterana este cu sens unic si, din cauza autoturismelor parcate pe margine, nu se poate circula decat pe un singur rand, fiind tot timpul aglomerat. Construirea unui asemenea ansamblu ar aduce si mai multe masini in zona.
Cum arata acum terenul din Luterana Foto: HotNews.ro |
„In loc de comentariu (pentru ca a accepta discutarea unor asemenea propuneri presupune un grad de normalitate care nu mai exista de mult la Directiile de Urbanism ale PMB): In perioada interbelica, cand Capitala avea circa 600 mii de locuitori si numai cateva sute de automobile, formula ”cul-de-sac” se adecva cresterii gradului de exploatare a terenului din mijlocul cvartalelor fara a stanjeni circulatia perimetrala. Actualmente, la circa 2 milioane de locuitori si cateva sute de mii de autovehicule, formula e depasita, mai ales in situatii precum cea de fata unde Coeficientul de Utilizare al Terenului este supralicitat si circulatia pe Strada Luterana este cum este. Proverbul romanesc ”unul arunca in apa o piatra pe care mai multi n-o pot scoate” se potriveste de minune nu numai aici dar si in cazul altor ”minunatii arhitectonicesti” departe de normalitatea Bucurestilor. Cine va plati, finalmente, ”oalele sparte” (vezi inconfortul in trafic, poluarea diversificata, riscurile supraaglomerarii etc)”, se intreaba presedintele Uniunii Arhitectilor din Romania, Peter Derer.
In acest moment, pe teren sunt niste ruine si gunoaie. Ce anume trebuie construit? Cum ar trebui construit? Ce castiga orasul daca se construieste acolo un bloc de 40 de metri? Ce pierde? Ce functiuni ar trebui sa aiba noile cladiri?
Pentru ca orasul apartine locuitorilor lui, iar in alte tari, cand iau nastere astfel de proiecte, cetatenii sunt consultati, HotNews.ro va invita sa va spuneti parerea. Astfel, cei care iau decizii, investitorii, arhitectii si municipalitatea, vor sti care este punctul de vedere al bucurestenilor.