Sari direct la conținut

Fraudă pe e-mail cu facturi presupus neplătite la Orange: Nu accesați acele link-uri malițioase, atenționează compania

HotNews.ro
Phishing / Frauda prin email, Foto: Rawf88 / Dreamstime.com
Phishing / Frauda prin email, Foto: Rawf88 / Dreamstime.com

​Mai mulți clienți Orange sunt în prezent ținta unei tentative de fraudă prin intermediul unor mesaje de la false adrese de e-mail, prin care oamenii sunt notificați că ar avea facturi neplătite și li se cere să acceseze anumite link-uri malițioase, care trimit către un site fals, a atenționat marți compania.

Cum arată falsul mesaj Orange

Mai multi clienți Orange au primit recent un val de mesaje false pe e-mail cu titlul: „notificare privind factura neplătită Orange România.”

În mesaje oamenii sunt mințiți că ar avea o factură neplătită și sunt invitați să acceseze un link pentru a remedia problema.

Este vorba de un nou atac de tip phishing, o infracțiune cibernetică care poate duce la furt de identitate sau pierderi financiare.

Orange: Nu accesați acele link-uri malițioase. Mesajele nu sunt de la noi

La solicitarea HotNews.ro, oficialii Orange au confirmat faptul că sunt mai mulți clienți care au primit astfel de mesaje false, care nu aparțin companiei și au scopul de a determina utilizatorii să acceseze link-uri malițioase.

  • „În prezent există situații în care unii clienți Orange primesc mesaje de la diverse adrese de e-mail, care, printr-un procedeu de impersonare, par a fi trimise de pe adresele oficiale Orange.
  • În componența acestor mesaje există notificări și link-uri sub diverse formulări (ex. suspendarea abonamentului), ce pot induce în eroare destinatarul, cu scopul de a accesa link-uri malițioase.
  • Accesând link-ul respectiv se deschide un site fals, care nu aparține Orange.
  • Recomandăm clienților să NU acceseze nici un link din acele e-mail-uri și, totodată, le aducem la cunoștință că acele adrese de pe care provin e-mail-urile nu aparțin Orange.
  • Orange nu solicită clienților săi prin e-mail, mesaje scrise, scrisori, apeluri telefonice sau prin oricare alte modalități informații referitoare la conturi bancare, parole personale, PIN-uri sau coduri de reîncărcare. Aceste informații sunt strict confidențiale și nu trebuie comunicate, iar în caz contrar expeditorul își asumă întreaga responsabilitate.”, au precizat marți pentru HotNews.ro oficialii Orange România.

Sursa foto: Rawf88 / Dreamstime.com

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro