Fuziunea dintre Generali Asigurari si Ardaf: La nivel operational, procesul se va finaliza in circa un an/Trei milioane de euro se vor aloca in promovare
Directorul general al Generali Romania, noua companie rezultata din fuziunea Ardaf si Generali Asigurari, marci care vor fi pastrate in continuare in piata, este Adrian Marin, au anuntat luni oficialii grupului Generali. La nivel operational, finalizarea intregului proces de integrare va mai dura circa un an de zile, iar bugetul de promovare a noii identitati este de trei milioane de euro. De ce sunt pastrate cele doua marci cu retele de vanzari diferite? Un studiu de piata a aratat ca ambele marci se bucura de o notorietate ridicata si au tipologii diferite de clienti. Ca urmare a fuziunii nu vor exista schimbari in contractele actuale cu clientii.
„Vom continua sa ne concentram pe finalizarea procesului de integrare si preconizam ca acesta va dura cam un an de zile. Referitor la pastrarea celor doua branduri, am facut o cercetare de piata si clientii recunosc si diferentiaza cele doua marci pe care le asociaza cu caracteristici diferite. De asemenea si bazele de clienti sunt diferite. Acestea sunt motivele pentru care vrem sa pastram cele doua branduri. Pe termen lung Generli PPF doreste sa-si extinda prezenta pe pietele pe care este prezent, aceasta insemnand o prezenta de cel putin 10%, insa strategia companiei este de a avea o crestere profitabila si sanatoasa”, a declarat luni Marie Kovarova, fost CEO al Generali Asigurari, care in prezent este membru al Consiliului de Administratie al Generali Romania.
Oficialii grupului Generali sustin ca prin aceasta fuziune a rezultat un jucator mai puternic care va beneficia de avantaje competitive, unul dintre acestea fiind faptul ca va dispune de una dintre cele mai ample acoperiri teritoriale.
In urma fuziunii devenim numarul sapte din piata de asigurari din Romania in functie de volumul de prime brute subscrise in primul semestru din acest an. Avem un portofoliu echilibrat (48% auto, 24 property, 19% viata, 6% raspundere etc) si peste 500 de parteneri vor colabora cu noua companie (brokeri, banci, companii de leasing). Pentru promovarea Generali Romania si pentru ca publicul sa inteleaga schimbarile survenite vom investi cel putin trei milioane de euro in perioada urmatoare”, a precizat Adrian Marin, seful Generali Romania.
Actionarii Generali si Ardaf, precum si Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), au aprobat luna trecuta fuziunea celor doua companii, incepand cu 1 septembrie 2011. In luna februarie din acest an, grupul Generali a anuntat decizia ca cele doua firme sa fuzioneze pentru a crea o noua companie mai puternica, mai eficienta si mai performanta, respectiv Generali Romania. Noua companie va functiona pe piata cu doua marci independente, Generali si Ardaf.
Generali Asigurari si Ardaf au inregistrat impreuna anul trecut prime brute subscrise de peste 655 de milioane de lei, nivel ce reprezinta 7,8% din subscrierile intregii piete de asigurari care in 2010 au depasit 8,3 miliarde lei, conform datelor UNSAR.