Sari direct la conținut

Gandul, 8 aprilie: ultima aparitie tiparita. Publicatia continua ca "produs digital"

HotNews.ro
Prima pagina a ultimei editii tiparite Gandul, Foto: Hotnews
Prima pagina a ultimei editii tiparite Gandul, Foto: Hotnews

16 pagini, pret 1,7 lei. Si o coperta dubla: pe prima, un iPad „strapunge” prima pagina a ziarului si anunta un concurs cu premii. A doua anunta: „Ultima editie tiparita”. Ultimul numar pe hartie al ziarului Gandul a aparut vineri, 8 aprilie, dupa sase ani de existenta. Ziarul isi va continua existenta ca „produs media exclusiv digital”, dupa cum a anuntat inca din 24 martie.

In varianta pe hartie, subiectul propriei evolutii este tratat prin cateva machete de promovare a produsului exclusiv digital gandul.info – „urmariti-ne in continuare online, pe iPad si pe mobil” – si a unui concurs cu premii lansat tot astazi, precum si prin trei editoriale: „De sufletul gandului” (Cristian Tudor Popescu, senior editor), „Care este viitorul ziarului gandul” (Claudiu Pandaru, redactor-sef) si „Gandul a ales sa traiasca” (Florin Negrutiu, redactor-sef adjunct).

  • C.T. Popescu: „Ziarul Gandul 4 mai 2005 – 8 aprilie 2011. Am dreptul sa ma gandesc la disparitia unui ziar ca la moartea unei fapturi omenesti, astazi, cand mor cu zile oameni tinuti la poarta spitalului? Probabil ca nu, dar nu ma pot impiedica sa simt asta”
  • Claudiu Pandaru: „Ziarul gandul ramane ziarul gandul. Ne despartim de presa tiparita. Nu ne despartim de presa”
  • Florin Negrutiu: „Sunt unul dintre cei care au sustinut ca renuntarea la editiile tiparite si concentrarea resurselor pentru dezvoltarea variantelor online inseamna, de fapt, salvarea presei de la disparitie”

Singura reclama din editia tiparita de astazi – alta decat cele de promovare a altor produse din grupul Mediafax – este la un site de promovare a unor oferte turistice, sustinut cu fonduri UE. La rubrica de mica publicitate sunt 9 anunturi.

Ziarul Gandul, in varianta tiparita, a inregistrat pe parcursul anului trecut o scadere a vanzarilor medii pe editie de la 13.400 de exemplare in primul trimestru la 11.600 de exemplare in ultimul trimestru. Ziarul Gandul a fost lansat in primavara lui 2005 de echipa de jurnalisti care parasise, atunci, Adevarul, sub conducerea lui Cristian Tudor Popescu. Un an mai tarziu, ziarul intra in portofoliul Publimedia, divizia de print a grupului Media Pro. In 2008, redactor-sef a fost numit Claudiu Pandaru.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro