Gandul: Orange, Vodafone si Cosmote fac orice ca sa nu-si piarda clientii
Marile companii de telefonie mobila sunt tot timpul in razboi, tinta finala fiind pastrarea actualilor clienti prin programe de fidelizare, care mai de care mai sofisticate. Minute gratuite, punctele de fidelizare, telefoanele la oferta sau alte facilitati sunt doar cateva din metodele la care apeleaza mobilii pentru a-si pastra pentru inca un an sau doi clientii existenti.
Numitorul comum pare sa fie insa vechimea in retea, dar si valoarea lunara a facturi iar facilitatile se calculeaza in baza unor formule complexe. Razboiul este atat de dur incat Cosmote si Vodafone au lansat campanii de fidelizare cam in acelasi timp si cu acelasi nume: „Vodafone pentru Tine” si „Cosmote pentru Tine”.
Spre exemplu, Orange, a lansat in urma cu sase ani un pachet pentru clientii cu vechime, care oferea avantaje personalizate in functie de valoarea facturii lunare, de tipul abonamentului si de vechimea in retea a fiecarui client.
An de an s-a mai adaugat cate ceva, astfel ca acum s-a ajuns la zeci de minute-cadou in fiecare luna pentru abonatii care au pana la 4 ani vechime in retea, posibilitatea folosirii punctelor Thank You pentru plata facturii, achizitionarea de telefoane la preturi speciale, produse PrePay, accesorii GSM si materiale promotionale.
Numarul punctelor Thank You acordate se calculeaza astfel: valoarea facturii (in EUR, fara TVA) x 30% = numar de puncte Thank You. 10 puncte Thank You valoareaza 1 euro. În ceea ce priveste minutele gratuite, un client care are un abonament de 14 euro (cu 60 de minute nationale incluse lunar) si o vechime in retea de 2 ani primeste inca 30 de minute nationale lunar.
Integral in Gandul