Sari direct la conținut

Germania: Piața auto scade în noiembrie 2021 mai rău decât în ​​2020

HotNews.ro
Intr-o fabrica auto, Foto: Volkswagen
Intr-o fabrica auto, Foto: Volkswagen

Piața auto germană a cunoscut în noiembrie, cu o scădere de 31,7% pe parcursul unui an, a cincea scădere consecutivă, penalizată de deficitul internațional de componente electronice care face ca 2021 să fie un an și mai rău decât anul de coșmar 2020, potrivit AFP.

Un total de 198.258 de mașini noi au fost înmatriculate luna trecută în cea mai mare economie a Europei, potrivit cifrelor publicate vineri de Agenția Federală de Automobile KBA, și 2,4 milioane în 11 luni.

Vânzările între ianuarie și noiembrie sunt cu 8% mai mici decât în ​​aceeași perioadă a anului trecut.

Federația producătorilor străini VDIK se așteaptă la 2,6 milioane de înmatriculări în acest an (-11%), în timp ce expertul Ferdinand Dudenhöffer, directorul Centrului de cercetare auto din Duisburg (vest), se așteaptă la -8% până la 2,69 milioane .

În timp ce vânzările au fost reduse în 2020 de închiderea dealerilor și chiar a fabricilor, „efectele secundare ale pandemiei, sub forma penuriei de cipuri, turbulențe în lanțurile de aprovizionare și creșteri ale prețurilor materiilor prime au destabilizat piața în 2020”, explică el.

Potrivit acestuia, „Germania suferă în special de criza semiconductorilor”, care a provocat opriri ale producției și face ravagii într-o mare parte a economiei, inclusiv în industria auto.

Producția internă a producătorilor germani a scăzut cu 32% în noiembrie, la 307.200 de mașini, ducând scăderea la 12% în primele unsprezece luni ale anului, potrivit federației VDA.

Iar sectorul nu a trecut peste probleme: după o „îmbunătățire lentă” anul viitor, „nu se așteaptă o redresare amplă până în 2023”, deși nivelul vânzărilor globale nu-l va atinge încă pe cel din 2019, spune Dudenhöffer.

Singura creștere: vânzările de mașini electrice, care au reprezentat o cincime din tranzacții în noiembrie, înaintea dieselului (16%), dar în urma celor pe benzină (33%). Mașinile hibride au reprezentat 30%, spune KBA.

În total, 34% din noile înmatriculări au fost mașini plug-in (electrice și hibride plug-in), un record conform VDA.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro