Sari direct la conținut

Germanii de la Gothaer revin cu privire la prezența viitoare pe piața asigurărilor din România: Dezvoltăm un plan de afaceri pe 3 ani pentru a ajunge pe profit

HotNews.ro
Anuntul Gothaer din decembrie 2018, Foto: Gothaer Asigurari
Anuntul Gothaer din decembrie 2018, Foto: Gothaer Asigurari

Grupul german Gothaer a revenit cu precizări joi, 14 martie, în legătură cu prezența viitoare a companiei pe piața de asigurări din România, unde deține o cotă de piață de 1,93%. „După 2 luni de analiză atentă și modificări în cadrul conducerii companiei”, Gothaer precizează că ‘dezvoltă în prezent un nou model de afaceri mai durabil și un plan de afaceri pe 3 ani’, al cărui obiectiv este trecerea pe profit. Precizările vin după ce la sfârșitul anului trecut, grupul anunța că și-a revizuit în detaliu activitățile din Europa de Est și a decis să își concentreze resursele pe piața germană.

  • „La finalul anului trecut, Gothaer a anunțat o modificare a focusului strategiei cu privire la activitatea grupului în România. După 2 luni de analiză atentă și modificări în cadrul conducerii companiei, Gothaer își poate completa declarația cu anumite aspecte strategice cheie referitoare la prezența viitoare a companiei pe piața de asigurări din România. Cu un nou CEO alături, Leslie J. Breer (sub rezerva aprobării de către Autoritatea de Supraveghere Financiară), Gothaer dezvoltă în prezent un nou model de afaceri mai durabil și un plan de afaceri pe 3 ani. În plus, un nou CFO se va alătura companiei în următoarele săptămâni.”, se arată într-un comunicat de presă transmis joi, 14 martie de grupul german de asigurări.

Dr. Christopher Lohmann, CEO Gothaer Allgemeine AG și Președinte al Consiliului de Administrație Gothaer Asigurări Reasigurări, susține acum că după eforturile din ultimii ani de pe piața din România este momentul să se treacă ‘la următorul pas normal: profitabilitatea’.

  • “Credem că orice companie trebuie să facă un pas în lateral din când în când pentru o retrospectivă asupra activității sale, în scopul alinierii acesteia cu condițiile economice actuale și totodată cu așteptările acționarilor săi. Din acest motiv, Gothaer a început să își analizeze portofoliul, liniile de business, costurile și performanța companiei în general, pentru a-și modela dezvoltarea viitoare pe piața locală. Obiectivul nostru principal este să atingem pragul de break-even, iar pentru acest lucru avem toate mijloacele necesare și o mare experiență în România”, a declarat Dr. Christopher Lohmann, CEO grupului Gothaer, fără a oferi alte detalii legate de strategia pentru următorii 3 ani.

Precizările Gothaer vin după ce în decembrie 2018, același Christopher Lohmann anunța că „grupul și-a revizuit în detaliu activitățile din Europa de Est și a decis să își concentreze resursele pe piața germană” și că „în consecință, Gothaer România va dezvolta și implementa o strategie ce vizează o reașezare ordonată a activităților companiei din România, strategie care va fi anunțată în primul trimestru din 2019.”

  • Aceasta nu a fost o decizie ușoară de luat. Gothaer Asigurări Reasigurări a făcut progrese considerabile în ultimii ani, înregistrând ritmuri de creștere ridicată a volumelor de prime și având o echipă dedicată. (..) Însă după ce am comparat evoluția pieței în ultimii ani, rezultatele atinse până acum și perspectivele pentru Gothaer Asigurări Reasigurări, a devenit clar faptul că așteptările inițiale ale Grupului Gothaer pe piața de asigurări din România vor fi dificil de atins într-o mare măsură”, a declarat atunci Dr. Christopher Lohmann, Președintele Consiliului de Administrație al Gothaer.

Mesajele transmise atunci de grupul Gothaer au fost interpretate în media ca o decizie a grupului de ieșire din piața locală de asigurări, în condițiile în care au mai existat zvonuri în această direcție.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro