Sari direct la conținut

GFK: Cautarea de informatii pe Google, e-mailurile si lecturarea stirilor, principalele trei activitati ale internautilor romani

HotNews.ro

Documentarea pe Google, primirea si trimiterea de e-mailuri si lecturarea stirilor sunt principalele trei activitati desfasurate de internautii romani, sustine compania de cercetare GFK pe baza rezultatelor unui studiu Omnibus privind obiceiurile de utilizare a Internetului realizat in luna septembrie din acest an pe un esantion national de 338 utilizatori de internet.

Potrivit rezultatelor studiului GFK, 62% dintre utilizatorii de Internet cauta informatii pe Google, urmatoarele activitati pe care respondentii analizati declara ca le fac fiind primirea sau trimiterea de e-mailuri (58%) si lecturarea stirilor (55%).

Varsta este un factor important de diferentiere in ceea ce priveste activitatile desfasurate pe Internet. Pentru tinerii sub 25 de ani muzica este o activitate la fel de importanta ca si citirea stirilor: 49% au declarat ca ascultarea sau descarcarea de muzica reprezinta una dintre cele trei activitati desfasurate, fata de 42% care urmaresc stirile pe Internet.

Lecturarea stirilor pe Internet este practicata mai ales de persoanele cu varsta intre 35 si 55 de ani, 72% considera aceasta activitate printre cele trei importante, fata de 54% dintre persoanele intre 25 si 35 de ani si 42% tinerii sub 25 de ani. In acelasi timp, vizionarea de filme sau urmarirea unor programe TV pe Internet este o activitate proprie mai ales persoanelor sub 34 de ani: 27% dintre tinerii sub 24 de ani si 21% dintre persoanele intre 25 si 34 de ani plaseaza aceasta activitate intre primele 3, fata de doar 9% persoane intre 35 si 54 de ani.

Rezultatele studiului GFK mai arata ca activitatile web 2.0 sunt in continuare in zona de nisa in Romania: 13% aseaza blog-urile intre cele mai importante trei activitati pe Internet, 10% jocurile on-line si numai 6% accesarea retelelor sociale.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a grupului GfK. Infiintat in urma cu 75 de ani ca prima companie de cercetare de piata in Germania, grupul GfK are in prezent mai mult de 150 de sucursale in 100 de tari de pe cinci continente.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro