Sari direct la conținut

GM renunta la doua avioane private folosite de directorii sai pentru deplasari, in contextul crizei

HotNews.ro

General Motors a decis sa renunte la doua dintre cele cinci avioane private de care dispune, insa nu intentioneaza sa le ceara directorilor sai sa apeleze la cursele comercial, relateaza AFP, citat de NewsIn.

Decizia nu are legatura cu criticile formulate de congresmani, care i-au acuzat pe sefii grupului ca fac cheltuieli exagerate, in conditiile in care cer Congresului un imprumut de 25 de miliarde de dolari, a declarat purtatorul de cuvant al companiei, Tom Wilkinson. „Este vorba despre un raspuns la reducerile bugetare generate de scaderea vanzarilor si de criza creditelor”, a spus el, adaugand ca firma a mai renuntat la doua avioane in septembrie.

GM, ca si alte mari companii, vrea ca „directorii sai sa se deplaseze cu avioane private, din motive de securitate”, a adaugat el.

Directorul general al grupului, Rick Wagoner, si colegii sai de la Chrysler si de la Ford au fost criticati miercuri pentru ca au zburat cu avione private la Washington sa-si pledeze cauza in fata Congresului. „Nu ati putut sa calatoriti la clasa intai cu un avion normal sau asa ceva?”, i-a intrebat reprezentantul democrat de New York, Gary Ackerman, pe cei trei directori.

Majoritatea democrata din Congres a prelungit joi cu 15 zile termenul pentru a supune la vot un plan „viabil” pentru a ajuta cele trei mari companii din industria auto. GM, Ford si Chrysler trebuie sa dea, insa, dovada de responsabilitate in folosirea acestor fonduri.

Directorul Chrysler, Robert Nardelli, a declarat marti ca este dispus sa primeasca un salariu de un dolar, pentru a contribui la refacerea companiei, care nu mai dispune de lichiditati.

„Avem o politica stricta in materie de deplasari cu avioanele private si vom continua sa mentinem aceasta politica”, a declarat purtatorul de cuvant al Chrysler, Ed Gasten, precizand ca grupul nu are niciun avion, preferand sa inchirieze atunci cand este cazul.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro