Google: Noul shop de media global?
Transferul de la un program de publicitate precum adWords, care atrage 50% din bugetele de media online, catre o platforma de management a campaniilor de publicitate online va fi o nimica toata pentru Google, prin achizitia DoubleClick, iar urmatorul pas va fi acela de a include si campaniile offline sub acelasi acoperis, scrie Alex Visa pe blogul sau Webservator.ro. O asemenea platforma, care ar putea fi rodul colaborarii dintre Google si Publicis, va spori mult eficienta procesului de planificare, rezervare si cumparare media.
Maurice Levy, CEO-ul Publicis Group ne-a convins ca este un fin cunoscator al subtilitatilor din media digitala.
Conferinta de presa de marti 22 ianuarie, de la New York, sustinuta de doi participanti de marca: Maurice Levy, CEO Publicis Group si Eric Schmidt, Presedinte si CEO Google, ne demonstreaza ca Levy este deasemenea un vizionar care intelege beneficiile si avantajele folosirii tehnologiei in publicitatea secolului XXI.
De un an de zile, Google si Publicis colaboreaza indeaproape, partajand informatii proprietare de natura tehnica precum si subtilitati de planificare si cumparare media. Conform unei stiri publicate de MediaPost, angajati ale ambelor companii au facut schimb de locuri cu omologii lor cu scopul de a intelege mai bine nevoile si provocarile celeilalte parti.
Desi pare o stire destul de neimportanta si cu un puternic caracter publicitar, eu va acest parteneriat ca pe un mare pas inainte din partea Google de a isi duce la indeplinire viziunea de a controla publicitatea mondiala – atat cea online dar mai ales cea traditionala – si de a deveni un „one stop media shop” pentru bugetele de publicitate globale.
In ultimii ani, Google a efectuat mai multe teste beta pentru a-si face intrarea pe piata de publicitate pe mediilor traditionale (radio, presa scrisa si televiziune).
Eu cred ca este un urmator pas natural din partea Google, care probabil odata cu achizitionarea DoubeClick va incepe sa integreze toate aceste servicii sub un singur brand. Este probabil sa asistam in curand chiar la o schimbare de nume si un rebranding al adWords.
Transferul de la un program de publicitate precum adWords, care atrage 50% din bugetele de media online catre o platforma de management a campaniilor de publicitate online va fi o nimica toata pentru Google, prin achizitia DoubleClick. Urmatorul pas, va fi acela de a include si campaniile offline sub acelasi acoperisi. Chiar si acest lucru ar trebui sa fie o miscare relativ usoara pentru Google.
De ce?
Pentru ca Google este in esenta o companie de software care se ocupa intensiv cu analiza si procesarea de date. Procesarea unei cantitati foarte mari de date nu reprezinta pentru Google nici o problema; o face deja cu success la multe din serviciile pe care le ofera astazi: Google AdWords, Google Analytics, Google Adsense, Gmail, Picassa, Google Documents, YouTube, sunt doar cateva exemple de aplicatii ale Google care solicita atat viteze mari de procesare a datelor cat si capacitati de stocare importante. La toate aceste incercari Google face fata, cel putin pana in ziua de astazi cu mare success.
Sa nu uitam nici faptul ca Google este unul dintre cei mai mari producatori de hardware (calculatoare) la nivel mondial, toate calculatoarele si serverele produse fiind insa pentru uz propriu si nu pentru vanzare.
Valoarea adaugata pe care Google o poate aduce pietei de publicitate cu o asemenea platforma ”imaginara” este usor de inchipuit: nu mai este nevoie sa asteptam cu sufletul la gura sa “vina spotul” sau macheta de la agentia de publicitate. Nici ca planner sau buyer de media nu o sa mai fie la fel de greu sa verificam inventarul disponibil al unei statii de radio sau TV.
Totul va fi disponibil online, in timp real
Tot prin intermediul acestei platforme de management al campaniilor de publicitate online si offline vom putea sa avea acces la rapoartele si monitorizarile de campanie in timp real, sau in cel mai rau caz cu o oarecare mica intarziere de cateva ore.
Cel putin teoretic, o asemenea platforma, va spori mult eficienta procesului de planificare, rezervare si cumparare media.
Toate astea sunt insa doar niste pareri personale. Nici Google si nici Publicis nu au declarat nimic in acest sens, insa speculatiile aparute atat in presa cat si pe multe bloguri de renume indica posibila o astfel de evolutie a lucrurilor.
Cat de mult va creste influenta Google in lumea advertising-ului in cazul in care un asemenea plan va fi implementat este greu de estimat, insa Maurice Levy, pare sa creada ca va fi benefic clientilor Publicis.
Ce nu trebuie sa pierdem din vedere referitor la aceast parteneriat intre Google si Publicis este ca Maurie Levy are backgound de IT, el incepandu-si cariera la Publicis in 1971 in pozitia de director de IT si prin urmare o intelegere si o viziune clara despre inovatiile posibile si aplicarile acestora in advertisingul de astazi.
Chiar daca Sir Martin Sorrell, CEO al WPP nu este impresionat de miscare Publicis si crede ca Levy a incheiat acest parteneriat pentru a “se pune la punct cu tehnologia”, prezenta agentiilor Publicis intr-o versiune pre-beta a acestei platforme ii poate aduce lui CEO-ului francez multiple avantaje intr-o piata de publicitate care este fortata sa evolueza catre tehnologiile secolului XXI dar care este extrem de concurentiala.