Google ramane cel mai mare furnizor global de media, Facebook are cea mai mare crestere. In Romania, cei doi giganti au cresteri anuale de peste 50% – raport Zenith
Google domina topul international al furnizorilor de spatii media Top 30 Global Media Owners 2015, publicat de reteaua internationala de media ZenithOptimedia. Dar, in timp ce Google isi mareste avantajul fata de cel mai apropiat competitor, cresterea cea mai mare in acest clasament este cea a Facebook, furnizor vazut drept principalul beneficiar al tranzitiei catre mobile, potrivit unui comunicat Zenith Romania. Agentia locala apreciaza ca si in Romania Google si Facebook „inregistreaza cresteri anuale de peste 50%, desi pozitiile intr-un posibil clasament local nu ar fi inca atat de sus ca in clasamentul global”.
- Google este urmat, in topul marilor furnizori globali de spatii media, de Walt Disney Company, Comcast, 21st Century Fox si CBS Corporation. Compania chineza de servicii web Baidu are de asemenea o crestere accentuata, ajungand de pe locul 28 in editia din 2014 a clasamentului pe locul 14 – peste Yahoo! (locul 18), Microsoft (21) si majoritatea marilor companii europene de media.
Ce spune sumarul raportului ZenithOptimedia, transmis de Zenith Romania:
- Multumita cresterii vanzarilor de telefoane mobile si tablete, Google devine mult mai accesibil, iar noile oportunitati de targetare prin reclame de tip display au contribuit la cresterea business-ului Google.
- Facebook creste de pe pozitia 24 in raportul precedent pe pozitia 10 in noul clasament, veniturile crescand cu 63% pe parcursul anului trecut: „Facebook a imbratisat în mod activ tehnologia mobilă, cu scopul de a-si incuraja utilizatorii sa-l viziteze în mod regulat pe tot parcursul zilei, adaptand totodata si formatul reclamelor pentru a se incadra perfect in continutul feed-ului.”
- „Echivalentul chinez al lui Google”, Baidu a urcat pe locul 14 multumita unei cresteri rapide de 43% fata de anul precedent.
- Compania media braziliana Grupo Globo este o alta companie ce inregistreaza crestere anuala rapida (+15%). Zenith apreciaza insa ca „recentele dificultăți economice din Brazilia cel mai probabil vor limita continuarea cresterii pe termen scurt”.
- Pietele emergente mai sunt reprezentate in Top 30 de compania nationala de televiziune din China, CCTV, care revendica aproximativ un sfert din piata de publicitate TV din aceasta tara – a treia cea mai mare din lume
- Cei cinci furnizori de media exclusiv digitale – Google, Facebook, Baidu, Yahoo si Microsoft – au generat 71 de miliarde de dolari in venituri media, reprezentand 68% din tot consumul global de publicitate
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro