Google se angajeaza sa-si modifice politicile pentru a da furnizorilor de publicitate un control mai mare
Google s-a angajat marti sa isi supravegheze mai bine site-urile prin modificarea politicilor si angajarea de personal, dupa ce mai multe companii au renuntat la serviciile sale pentru ca nu a reusit sa previna ca reclamele lor sa apara impreuna cu filme care transmiteau mesaje de ura, transmite Reuters, citata de News.ro.
Compania a ajuns in ultimele zile in centrul unui scandal in Marea Britanie, companii mari, de la supermarketuri la banci si asociatii ale consumatorilor renuntand sa se mai promoveze pe site-ul YouTube pentru ca reclamele lor apareau impreuna cu filme care contineau mesaje homofobe si anti-semite.
Alphabet, compania mama a Google, a inceput sa evalueze problema vineri, luni a exprimat scuze, iar marti si-a modificat politicile pentru a acorda furnizorilor de publicitate un control mai mare asupra acesteia.
Compania, care a explicat ca nu a reusit sa monitorizeze cele 400 de ore de publicitate incarcate pe YouTube in fiecare minut, a anuntat ca va angaja mai multi oameni si va intensifica procesul de separare a mesajelor publicitare de continutul ofensator care ataca oamenii in functie de rasa, religie sau gen.
„Credem ca prin combinarea acestor noi politici ne vor intari semnificativ capacitatea de a ajuta furnizorii de publicitate sa ajunga la o audienta mare, respectand in acelasi timp valorile lor”, a declarat Philipp Schindler, directorul pentru afaceri al Google, pe o postare pe blog.
Marea Britanie este cea mai mare piata a Google in afara Statelor Unite, generand in 2016 venituri de 7,8 miliarde de dolari, mare parte din publicitate, reprezentand aproape 9% din veniturile globale ale gigantului american de Internet.
In afara de retragerea unor branduri mari, unele dintre cele mai mari companii de publicitate au anuntat la randul lor ca analizeaza modul in care colaboreaza cu Google.
Analistii considera ca scandalul poate avantaja companii de publishing traditionale, precum ziarele si televiziunile, care isi pot promova serviciile ca platforme online sigure.