Sari direct la conținut

Google tocmai se pregătește să schimbe modul în care funcționează căutarea online prin intermediul AI

HotNews.ro
Google tocmai se pregătește să schimbe modul în care funcționează căutarea online prin intermediul AI
Foto: ID 268850401 © Rafael Henrique | Dreamstime.com

AI-ificarea căutării Google continuă să se accelereze: compania a anunțat miercuri că va începe să afișeze sinteze AI pentru și mai multe tipuri de interogări și că utilizatorii din întreaga lume, chiar și cei care sunt deconectați de la Google, vor începe să le vadă și ei, scrie publicația The Verge.

Un instrument de căutare AI și mai ambițios urmează să apară și la Google. Se numește AI Mode și aduce un chatbot centrat pe căutare chiar în centrul experienței Google. Este, mai mult sau mai puțin, versiunea Google a Perplexity sau ChatGPT Search. Pentru moment, AI Mode este doar un test – este disponibil doar pentru utilizatorii care plătesc pentru Google One AI Premium, și chiar și aceștia vor trebui să îl activeze în secțiunea Labs din Search.

Ideea din spatele AI Mode este că o mulțime de oameni care caută pe Google ar prefera de fapt ca rezultatele lor să fie generate în principal de AI. Dacă treceți la AI Mode (este o filă în pagina de căutare sau în aplicația Google, precum Images sau News) și introduceți o interogare, veți primi un răspuns generat, bazat pe tot ceea ce se află în indexul de căutare Google, cu câteva linkuri de sprijin intercalate. Experiența utilizatorului seamănă puțin cu Gemini sau cu orice alt chatbot, dar interacționați cu un model specific pentru căutare, ceea ce înseamnă că este mai capabil să exploateze date în timp real și să interacționeze direct cu web-ul.

Modul AI este doar cel mai recent semnal al importanței pe care conținutul generat de AI a devenit-o pentru Google Search și al încrederii pe care compania o are în ceea ce modelele sale pot oferi, în ciuda problemelor sale bine documentate cu mâncatul de pietre și pizza cu lipici. „Ceea ce constatăm de la oamenii care folosesc AI Overviews este că aceștia vin cu diferite tipuri de întrebări la Google”, spune Robby Stein, vicepreședinte de produs în cadrul echipei Search. 

Google aduce modelul Gemini 2.0 la AI Overviews, iar Stein spune că acest lucru va face Google mai util pentru întrebări despre matematică, codare și orice altceva care necesită un raționament mai sofisticat.

O problemă pentru site-uri

Pe măsură ce Google se adâncește tot mai mult în căutarea AI, pare să fugă de legătura cu site-urile și de schimbul fundamental de valori pe care l-a făcut cu internetul. Stein este ferm convins că nu este cazul. „Vedem că, în cazul AI Overviews, oamenii vor obține contextul și vor face clic. Iar atunci când fac clic și intră pe site-uri, vor rămâne mai mult timp pe acele site-uri. Probabil că sunt clienți mai buni ai acelor site-uri, pentru că au deja contextul la dispoziție.” El spune că speră ca AI Overviews și AI Mode să aducă oameni noi la Google pentru lucruri noi, mai degrabă decât să canibalizeze comportamentul lor existent.