Sari direct la conținut

Grindeanu anunţă achiziţii de garnituri feroviare noi, după 20 de ani de la ultimele astfel de investiţii

HotNews.ro
Tren al CFR Calatori, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Tren al CFR Calatori, Foto: Vlad Barza / HotNews.ro

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, afirmă că în ultimii 30 de ani în sectorul feroviar nu s-a investit „aproape nimic”, în acest context el anunţând că anul acesta au fost semnate contracte pentru achiziţia a zeci de garnituri feroviare noi, potrivit News.ro.

„Atât timp cât în 30 de ani nu s-a investit nimic sau aproape nimic în acest domeniu al căilor ferate, asta duce la o degradare a acestui sistem feroviar, fie că vorbim de infrastructură, fie că vorbim de lucrurile care ţin de garniturile de tren. Lucrurile acestea au dus inclusiv la închiderea marii părţi a industriei aferente de reparaţii de vagoane, de modernizare. (…) Această repornire nu e simplă; dacă 30 de ani lucrurile s-au aşezat pe anumite baze economice, toată această repornire nu se poate face de pe azi pe mâine”, a declarat Grindeanu la Prima News.

Acesta a subliniat că România primeşte sume mari din fonduri europene, pe diverse programe, pentru reparaţii pe căi ferate şi pentru trenuri noi.

„De 20 de ani în România nu s-a cumpărat niciun tren nou sau o garnitură. Anul acesta încep să vină, avem deja achiziţiile semnate pentru 37 de garnituri noi şi licitaţia este în curs pentru încă 80 de garnituri noi de lungă distanţă sau scurtă. Pe parcursul acestui an încep să vină primele garnituri de trenuri noi, după 20 de ani”, a adăugat ministrul.

În ceea ce priveşte criticile legate de faptul că România nu a reuşit să cheltuiască bani din PNRR pentru transporturi, Grindeanu a precizat că s-au semnat contracte şi „abia acum se intră în implementare”, el calificând criticile pe acest subiect drept minciuni.

Referitor la cheltuielile şi pierderile raportate de CFR, ministrul a explicat că în companie „salariile sunt foarte mici”, iar adoptarea statutului feroviarului are impact asupra bugetului companiilor din sistem, fie că este vorba despre CFR Călători, Infrastructură sau metrou. El precizează că, dincolo de cheltuielile de salarizare,„ cheltuielile efective” în acest sector au fost „mult mai mici” decât în anii anteriori.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro