Grupul elvetian Goldbach urmareste sa vanda operatiunile de reprezentare media din Romania din cauza conditiilor economice si legislative dificile. Alin Alecu, Goldbach Romania: Ordonanta publicitatii TV din 2013 – o "deceptie"
Grupul elevetian Goldbach, care vinde spatiu publicitar pentru numeroase media locale si regionale, precum si peste 80 de site-uri, inclusiv HotNews.ro, intentioneaza sa vanda operatiunile din Romania „ca urmare a conditiilor economice dificile din prima parte a anului 2014” si din cauza schimbarilor legislative din 2013. Un comunicat Goldbach vorbeste despre decizia Goldbach de a-si „reconsidera prezenta pe piata din Romania”, iar Alin Alecu, general manager al operatiunii din Romania, a spus marti pentru HotNews.ro ca au inceput demersurile pentru vanzarea regiei locale.
- Goldbach Romania este specializata in reprezentarea in vederea vanzarii spatiilor publicitare ale canalelor media locale si regionale fiind lider de piata pe acest segment cu un portofoliu ce cuprinde peste 71 de statii radio locale si regionale, 46 de statii TV locale si 52 publicatii locale. De asemenea, Goldbach Romania este una dintre cele mai puternice regii de publicitate online cu peste 80 de site-uri reprezentate acoperind o gama larga de arii de interes: stiri, auto, lifestyle, femei, business, it, jocuri, imobiliare, etc.
Potrivit comunicatului de presa:
- Goldbach Group a decis, ca urmare a conditiilor economice dificile din prima parte a anului 2014, care au condus la rezultate mai putin satisfacatoare decat cele asteptate, sa-si reconsidere prezenta pe piata din Romania, ca parte a noii directii strategice la nivelul Europei Centrale si de Est.
- Goldbach Group a mai hotarat retragerea de pe pietele din Rusia si Cehia, externalizarea business-ului de agentie interactiva din Polonia si revizuirea, pana la sfarsitul anului in curs, a activitatii din zona Adriatica.
- Modificarile cadrului legislativ implementate in aprilie 2013 au impiedicat Goldbach Group sa-si diversifice liniile de business conform strategiei initiale. Dificultatea reprezentarii ca Regie de Vanzari a televiziunilor nationale precum si evolutia economiei romanesti in general si a pietei de publicitate in particular au determinat aceasta decizie.
- Totodata, managementul din Romania si reprezentantii Goldbach Group au initiat procedurile prin care sa asigure continuitatea business-ului din Romania si sa dezvolte relatiile cu partenerii din piata, agentiile si clientii de publicitate.
- Michi Frank, CEO Goldbach Group: „Eforturile depuse in Romania pentru a construi cea mai mare retea de canale media au fost incununate de succes. Managementul local a reusit ca, in conditii de criza, sa creasca cifra de afaceri a companiei si sa dezvolte noi linii de business. Din pacate, lipsa de predictibilitate, cadrul legilslativ volatil precum si evolutia pietei de publicitate ne-au impiedicat sa obtinem rezultatele asteptate de actionarii nostri. Am convingerea ca proiectul din Romania va fi continuat de managementul actual si suntem pregatiti sa gasim cea mai buna solutie in acest sens”
- Alin Alecu, Director General Goldbach Romania: „Evolutia companiei a fost pozitiva in ultimii ani, in ciuda dificultatilor mediului economic. Am incredere ca rezultatele obtinute, experienta si determinarea echipei precum si stabilitatea dovedita in timp a parteneriatelor pe care le-am realizat, vor conduce la dezvoltarea business-ului in continuare”
Intentia de retragere din Romania a fost anuntata, initial, in informarea transmisa de Goldbach actionarilor sai cu privire la rezultatele inregistrate in prima jumatate a anului.
Contactat de HotNews.ro, Alin Alecu, directorul Goldbach Romania, a precizat ca la nivel central exista interesul de a iesi din actionariatul operatiunii din Romania, prin vanzare. „Deocamdata ei si-au anuntat intentia. Exista o perioada in care diversi potentiali cumparatori isi exprima interesul, ei la randul lor sunt in cautare de potentiali investitori”. El a confirmat ca exista interesul ca acest exit sa se incheie inainte de sfarsitul anului.
Alin Alecu, pentru HotNews.ro:
- „Intelegerea cu ei este ca business-ul din Romania va continua. Ne dorim sa continue absolut toate operatiunile”.
- care sunt dificultatile legislative invocate? „Decizia vine in contextul ordonantei din aprilie 2013 (OUG de modificare a Legii audiovizualului, prin care intermediarii – agentii, regii – sunt exclusi din circuitul banilor de publicitate TV – n.red.), prin care publicitatea pe TV, facturarea se face direct intre client si statie. Atat agentiile, cat si regiile au fost scoase din circuit. Functionarea ca si regie pentru o televiziune, in aceasta tara, va fi foarte dificila din punct de vedere legal. In contextul legislativ actual, acest lucru e imposibil. Situatia a fost, pentru ei (Goldbach Group – n.red.) o deceptie. S-a inchis o potentiala linie de business importanta.”
- „Pe de alta parte, evolutia generala a economiei, cu scadere economica, dar si evolutia pietei de publicitate, care nu da semne ca s-ar invigora, i-a determinat sa ia o astfel de decizie. Romania nu intruneste criteriile lor. In online, TV, presa scrisa se inregistreaza scaderi”.