Grupul Renault va lansa o versiune sportiva de Logan si spera sa obtina patru stele la testele EuroNCAP cu Sandero
Grupul Renault va lansa anul viitor o versiune sport a Logan sedan, cu motor de 133 CP, la fel ca cel de pe Twingo Renault sport, si va decide daca si Sandero va beneficia de acelasi tratament in Romania, a spus pentru Hotnews,ro, Sophie Albertus, director de produs Sandero pe plan mondial. Ea a mai spus ca e de asteptat ca Sandero sa obtina patru stele la testele de siguranta a pasagerilor EuroNCAP, mai mult decat Logan sedan.
Reprezentanta Renault a spus ca versiunea sportiva a Logan va dipune de motorul de 1.6 litri al micului hatchback sportiv Twingo RS care foloseste un propulsor de 133 CP. Ea a precizat ca Loganul sportiv va beneficia si de mici schimbari de design, dar si de unele tehnice, normale la o astfel de masina, insa nu a intrat in detalii.
Albertus a mai spus ca nu s-a decis inca daca si Sandero va avea o varianta sport in Romania, tara unde sunt preferate inca masinile in trei volume. Tocmai de aceea, reprezentanta Renault e de parere ca Sandero nu va reusi sa depaseasca prea curand Logan sedan la vanzari in Romania, desi unele voci din piata erau convinse ca lucrul acesta s-ar putea intampla chiar la anul.
Albertus a mai spus ca berlina bicorp Sandero, lansata luna aceasta de Dacia, a fost proiectata sa obtina patru stele la testele de siguranta a pasagerilor EuroNCAP; cu una peste Logan sedan, model testat acum circa trei ani, masina ce a obtinut exact cat se astepta Renault.
Despre Sandero, cei de la Groupe Renault au mai spus ca va beneficia in cateva luni si de instalatie de alimentare cu GPL – gaz petrolier lichefiat – insa doar pentru motorizarea de 1,6 litri benzina. Dacia a introdus alimentarea pe GPL in 2007, ca urmare a cererilor clientilor deranjati de cresterile repetate ale pretului benzinei.
Sandero este in prezent disponibila doar cu motorizarile pe benzina de 1,4 litri 75 CP si 1,6 litri 90 CP. Cei de la Renault au admis ca unul dintre motivele pentru care Sandero nu are si motorizari diesel este nevoia de a tine totusi masina sub un anumit pret maxim. Un alt motiv important tine de limitarile productiei uzinei.