Guvern: Vor fi inchiriate sau inchise peste 2.000 km de linii de cale ferata
Guvernul Romaniei a aprobat un act normativ pentru inchirierea sau inchiderea de catre CFR SA a unor linii de cale ferata. Vor fi inchiriate peste 1.000 de kilometri de linii neinteroperabile si vor fi inchise peste 1.100 de kilometri, din care 661,3 kilometri in infrastructura feroviara publica. Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, sustine ca procesul de inchidere si de inchiriere va produce economii de 109 milioane lei la bugetele companiilor de cale ferata.
- „Prin inchirierea a peste 1000 km de linii neinteroperabile, CFR S.A. si CFR CALATORI S.A. vor face economii de 32,2 milioane lei, respectiv 36,8 milioane lei. Efortul bugetar va fi indreptat catre dezvoltarea si modernizarea principalelor linii de cale ferata, respectiv a infrastructurii feroviare interoperabile care are un total de 7.007,7 km, pe care se desfasoara cea mai mare parte a traficului de calatori si marfuri, iar pentru infrastructura feroviara neinteroperabila vom incuraja in continuare atragerea de capital privat. In ceea ce priveste inchiderea liniilor nerentabile, vorbim de un total de 1.104,621 km, 661,300 km din infrastructura feroviara publica si 443,321 km parti din infrastructura feroviara privata aflata in patrimoniul CN CFR SA si economii de 40 milioane lei la bugetul CFR S.A. Ne respectam astfel angajamentul de a aplica planul de restructurare si eficientizare care sa asigure viabilitatea economica a companiilor feroviare”, a precizat Anca Boagiu.
Incepand cu anul 2004 au fost inchiriate, pana in prezent, sectii de circulatie pe calea ferata cu o lungime insumata de peste 2.000 km, restul de peste 1.000 km din totalul de 3.268,2 km urmand a fi supuse inchirierii.
Conform Hotararii, principalele conditii de inchiriere vizeaza preluarea personalului de la CFR si CFR Calatori, aflat pe sectiile supuse inchirierii, obligativitatea mentinerii infrastructurii la aceiasi parametri, obligativitatea gestionarii sectiilor in conditii de siguranta a traficului si asigurarea necesarului minim de operatiuni de intretinere si reparatii a infrastructurii.