Sari direct la conținut

Guvernul a aprobat un acord de imprumut de 300 de milioane de euro pentru realizarea liniei de metrou dintre Gara de Nord si aeroportul Otopeni​

HotNews.ro

Guvernul a adoptat un proiect de lege referitor la Acordul de imprumut intre Romania si Agentia Internationala de Cooperare a Japoniei pentru realizarea liniei de metrou dintre Gara de Nord si Aeroportul International Bucuresti, a anuntat premierul Emil Boc. „Este un proiect major al Romaniei, un proiect de 1,1 miliarde euro, din care 300 de milioane de euro ii obtinem pe baza acestui imprumut” a mai spus Boc. Potrivit acestuia, Guvernul a cerut Parlamentului procedura de urgenta pentru aprobarea proiectului de lege.

Imprumutul va fi disponibilizat in transe, intr-o perioada de 11 ani de la intrarea in vigoare a Acordului, in baza cheltuielilor eligibile efectuate in cadrul proiectului. Ministerul Finantelor va efectua tragerile din fondurile imprumutului, destinatia sumelor fiind stabilita potrivit legislatiei privind datoria publica.

„Rata dobanzii platita pentru acest credit de catre Romania este una avantajoasa, respectiv de 1,70% pe an pentru sumele care corespund datoriei principale” a declarat purtatorul de cuvant al Guvernului, Ioana Muntean.

Costul total pentru realizarea tronsonului de metrou care va face legatura intre Capitala si Aeroportul Henri Coanda este estimat la 5,3 miliarde de lei, iar sursele de finantare vor fi asigurate, in completare, de la bugetul de stat. „Se estimeaza ca proiectul se va finaliza la sfarsitul anului 2019”, a adaugat Ioana Muntean.

Guvernul estimeaza ca aproximativ 150.000 de persoane vor utiliza zilnic acest tronson de metrou. ​

Ajută-ne să facem HotNews mai bun
Vrem să aflăm ce subiecte sunt importante pentru tine și cum putem îmbunătăți HotNews. Am pregătit un chestionar a cărui completare durează 5 minute şi care e anonim, dacă nu vrei să ne laşi adresa de mail. Nu e obligatoriu să răspunzi la fiecare întrebare, deși ne-am bucura. Orice contribuție ne ajută să luăm decizii mai bune.
Formular Feedback
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro