Sari direct la conținut

Guvernul aprobă planul de reabilitare și electrificare a căii ferate Cluj – Oradea, proiect de 9 miliarde de lei

HotNews.ro
Tren pe linie modernizata, Foto: CFR Infrastructura
Tren pe linie modernizata, Foto: CFR Infrastructura

​În ședința de guvern de miercuri se va da undă verde unuia dintre cele mai mari proiecte feroviare: modernizarea și electrificarea căii ferate Cluj – Oradea – Episcopia Bihor (158 km), proiect de 9 miliarde lei, TV inclus. Despre electrificarea acestui tronson important se vorbește de mai bine de 3 decenii. Sunt puține porțiunile unde trenurile depășesc în prezent 100 km/h, mai ales că traseul traversează zone montane. Cele mai rapide trenuri au viteze medii de 60 km/h.

Cât făcea cel mai rapid tren între Cluj și Oradea, 152 km

1980: 2 ore și 19 minute

1989: 2 ore și 12 minute

1996: 2 ore și 16 minute

2005: 2 ore și 18 minute

2010: 2 ore și 28 minute

2015: 2 ore și 29 minute

2022: 2 ore și 29 minute

Valoarea obiectivului de investiții, conform indicatorilor tehnico-economici este de 7,97 miliarde lei, fără TVA.

Proiectarea și execuția lucrărilor se face pe 4 (patru) loturi:

Lot 1 Cluj Napoca – Aghireş, valoare estimată 1.505.138.213,54 lei fără TVA

Lot 2 Aghireş – Poieni, valoare estimată 1.472.917.742,19 lei fără TVA)

Lot 3 Poieni – Aleşd, valoare estimată 2.168.599.348,22 lei fără TVA

Lot 4 Aleşd – Frontierǎ Ungaria, valoare estimată 2.418.935.784,51 lei fără TVA

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro