Sari direct la conținut

Guvernul vrea un proiect de lege pentru serbarea centenarului in 2018 si include in el autostrazile Pitesti – Sibiu si Iasi – Targu Mures

HotNews.ro
A8 Tg Mures - Iasi - Ungheni, Foto: Hotnews
A8 Tg Mures - Iasi - Ungheni, Foto: Hotnews

Guvernul inentioneaza sa lanseze un proiect de lege in vederea sarbatoririi centenarlui in 2018 – 100 de ani de la Marea Unire – si va include doua mari proiecte de infrastructura realizate prin fonduri europene: autostrada Sibiu – Pitesti si autostrada Iasi – Targu Mures, prioiecte ce vor fi gestionate multianual in mod separat. Cu toate acestea, stadiul actual al celor doua proiecte exclude din start o finalziare pana in 2018: Sibiu – Pitesti, in mod realist, ar putea fi gata abia din anul 2021, in timp ce autostada Iasi – Targu Mures, dincolo de faptul ca ar costa mai mult decat toti banii europeni pe care Romania ii are la dispozitie, este programata in Master Plan abia dupa 2020.

„Intentia noastra este sa venim cu un proiect de lege pentru centenarul 2018 si sa dedicam doua proiecte de infrastructura pe fonduri europene, Pitesti – Sibiu si Iasi – Targu Mures, sa gestionam aceste proiecte multianual in mod separat”, a declarat premierul Ciolos la o intalnire cu reprezentantii Asociatiei Oraselor din Romania.

Cu toate acestea, stadiul actual al celor doua amri proiecte exclude orice sansa de finalziare pana in 2018, momentul centenarului.

Astfel, autostrada Sibiu – Pitesti este in proces de revizuire a Studiului de Fezabilitate, urmand ca abia in 2017 sa fie lansata achizitia publica pentru proiectare si, dupa aceasta etapa, sa fie contarctate lucrarile. Asa cum au declarat-o si oficialii de la Transporturi, finalizarea autostrazii ar putea fi abia in 2021, in cel mai bun caz, doar sectoarele de capat putand fi gata mai devreme.

In ceea ce priveste autostrada A8 Iasi – Targu Mures, stadiul actual si programarea din Master Plan exclude din start orice finalizare in urmatorii doi-trei ani. In primul rand, costul intregii autostrazi este estimat la circa 4 miliarde de euro, mai mult decat alocarile europene pe intreg sectorul rutier. In Master Plan, autostrada este programata spre implementare abia dupa 2020, in urmatorul exercitiu financiar european.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro