Sari direct la conținut

HARTĂ Contract semnat pentru proiectarea lotului de autostradă „ținut la sertar de 10 ani”: 18 milioane de lei pentru un proiect „la cheie” în 25 de luni

HotNews.ro
Autostrada Brașov - Făgăraș, Foto: Ministerul Transporturilor
Autostrada Brașov - Făgăraș, Foto: Ministerul Transporturilor

Compania de Autostrăzi a semnat luni contractul cu proiectantul care va realiza completarea studiului de fezabilitate și proiectul tehnic de detaliu pentru un tronson din autostrada Transilvania scos la licitație în această primăvară, „după un deceniu în care a zăcut uitat”, a anunțat Ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. Contractul, primul semnat pe un nou tip de caiet de sarcini, va furniza „o proiectare completă și complexă, la cheie”, la finalul căreia se va scoate la licitație direct execuția, „adică utilaje în teren din prima zi”, a spus ministrul.

Compania de Autostrăzi (CNAIR) a semnat luni contractul de Completare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic pentru Autostrada Brașov – Făgăraș.

Ofertantul desemnat câștigător la licitație este Asocierea SEARCH CORPORATION SRL (Lider de Asociere) – PROTELCO SA – LIKE CONSULTING SRL – MEGAMUHENDISLIK MUSAVIRLIK A.S. (MEGA ENGIEERING CONSUTING) cu preţul de 18.174.952,71 Lei fără TVA.

Durata contractului este de 22 luni pentru Studiul de Fezabilitate și 3 luni pentru Proiectul Tehnic.

Autostrada Brașov – Făgăraș, un proiect uitat prin sertare timp de 10 ani

„Acest segment al autostrăzii A3 Transilvania, lung de 48 de km, a fost scos la licitație în această primăvară, după un deceniu în care a zăcut uitat. Este primul contract semnat pe noul caiet de sarcini care are prevederi mult mai echilibrate”, a spus luni dimineața ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă.

„La fel ca A7 – Autostrada Moldovei, Făgăraș-Brașov va beneficia de o proiectare completă și complexă, la cheie. Asta înseamnă că la finalizarea acestui contract se va licita direct execuția lucrărilor (adică utilaje în teren din prima zi)”, a mai scris Drulă.

Printre cele mai importante activități din cadrul contractului se numără realizarea unor studii și analize de trafic, geotehnice, arheologice, topografice, hidrologice, hidraulice, de identificare a proprietarilor și a constrângerilor de pe traseu sau a utilităților intersectate. Vor fi obținute toate avizele, acordurile și autorizațiile necesare.

Potrivit ministrului, traseul autostrăzii începe cu un nod rutier care face legătura la Codlea cu autostrada Ploiești-Brașov și se încheie în apropiere de Făgăraș, printr-un nod de mare viteză care face conexiunea cu autostrada Sibiu-Făgăraș. În plus, în zona municipiului Brașov, proiectantul va asigura legătura cu autostrada Brașov-Bacău.

„Acest sector de autostradă, împreună cu sectorul Sibiu – Făgăraș ce urmează a fi promovat la licitație pentru Proiectare și Execuție de Lucrări, va asigura conexiunea Autostrăzilor Ploiești – Brașov și Brașov – Bacău cu autostrada A1, respectiv coridorul IV paneuropean”, a declarat Mariana Ioniță, director general CNAIR.

Asistența tehnică a fost și ea cuprinsă în contract. Noi, CNAIR, am luat deja legătura cu autoritățile publice locale pentru a ne confirma amplasamentul și investițiile din zonă pentru a le pune la dispoziția Prestatorului. De asemenea, vom pune la dispoziție toate informațiile pe care le deținem în acest moment, oferindu-le o documentație solidă.”, a spus Ioniță.

Despre autostrada Sibiu – Făgăraș, mai multe aici:

Click pentru mărire

CITEȘTE ȘI:

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro