Sari direct la conținut

HARTĂ INTERACTIVĂ – Autostrada „Moldovei” A7 – Traseul autostrăzii și stadiul de pe fiecare tronson până la Siret

HotNews.ro
Autostrada Moldovei A7, Foto: Hotnews
Autostrada Moldovei A7, Foto: Hotnews

Autostrada „Moldovei” A7 are aproape 450 km de la Ploiești (Dumbrava/A3) și până la Siret, la granița cu Ucraina. De la Ploiești până la Pașcani (circa 335 de km) a fost prinsă pe finanțare prin PNRR, iar asta înseamnă că, pentru a nu pierde finanțarea, toate tronsoanele trebuie construite contra-cronometru – să fie gata până în 2026.

Din cele 13 tronsoane prinse în PNRR de la Ploiești la Pașcani, 9 tronsoane sunt deja contractate, iar din acestea 7 sunt contractate cu românii de la UMB.

Un alt tronson se află în reevaluare, lângă Buzău, iar pe cele trei de la Bacău la Pașcani – aproape 77 de km – UMB a fost dat câștigător la licitație și ar putea semna contractele dacă se rezolvă contestațiile în favoarea sa.

HARTĂ INTERACTIVĂ – Traseul Autostrăzii „Moldovei” A7

  • >> Click pe tronsoane pentru detalii. Zoom cu mouse-ul sau cu butoanele „-”/„+” pentru a urmări în detaliu traseul autostrăzii.
  • >> Tronsoanele cu nuanțe de ROȘU sunt cele contractate în prezent, cele cu GRI sunt cele necontractate, iar cu VERDE este singura bucată dată în trafic până acum.
  • >> Click să vezi aici HARTA MARE, într-o fereastră separat.

.embed-container{ padding-bottom: 125%; } ​

„Autostrada UMB” – Constructorul român care are șanse să facă toți kilometrii din A7 din Moldova

În prezent, practic, UMB are deja are contractați circa 179 km din A7 și pe o bună parte din ei a început deja să lucreze efectiv în teren.

Dacă ar reuși să câștige toate tronsoanele licitate acum pe A7, UMB – companie din Bacău la origini, ar ajunge practic să lucreze pe un front neîntrerupt de peste 250 de kilometri de autostradă, toți în Moldova.

Compania a fost în ultimii ani cea mai performantă din rândul constructorilor de autostrăzi, reușind mobilizări exemplare pe șantiere și chiar și inaugurări înaintea termenelor contractuale.

Aici mai putem aminti că tot UMB a construit și finalizat înainte de termen singura bucată din A7 deschisă traficului în prezent: 16 km drept centură a Bacăului.

Ce se întâmplă cu bucata Pașcani – Suceava – Siret/Ucraina?

Tronsoanele mai departe spre nord de la Pașcani, la Suceava și până la Siret, la granița cu Ucraina, au fost prinse spre finanțare prin fonduri europene nerambursabile prin Programul Operațional Transport 2021-2027.

În prezent, cele două tronsoane Pașcani – Suceava și Suceava – Siret sunt în faza de realizare a Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic. Contractele de SF+PT au fost semnate în 2020 cu Search Corporation (valoare 22 mil lei), iar termenul de finalizare a fost recent mutat spre finalul anului 2023.

În prezent, studiul de trafic a determinat că de la Pașcani până după Suceava (la intersecția cu DN2H spre Rădăuți) drumul de mare viteză ar urma să se construiască la nivel de autostradă, iar de la DN2H până la Siret (circa 29km) ar urma să fie drum expres. Cu toate acestea, în contextul creșterii fulminante a traficului spre și dinspre Ucraina se lucrează în prezent la determinarea dacă și această porțiune să fie construită din start la nivel de autostradă.

Autostrada „Moldovei” A7 – Stadiul pe Ploiești – Pașcani – 335 km – autostrada cuprinsă în PNRR

A7 Ploiești – Buzău, Lot 1: Dumbrava (A3) – Mizil

Lungime: 21 km

Stadiu: Contractat – În construcție 2%

Constructor: Impresa Pizzarotti – Retter

Valoare: 1,47 mld lei

Început: August 2022

Termen: 20 luni – Q4 2024

A7 Ploiești – Buzău, Lot 2: Mizil – Pietroasele

Lungime: 28,35 km

Stadiu: Contractat – În construcție 8%

Constructor: CONI – Trace Group

Valoare: 1,25 mld lei

Început: August 2022

Termen: 20 luni – Q4 2024

A7 Ploiești – Buzău, Lot 3: Pietroasele – Buzău

Lungime: 13,9 km

Stadiu: Necontractat – în Licitație

Constructor: Nurol (Turcia) – constructor desemnat

Valoare: 1,093 mld lei

Început:

Termen: 20 luni

A7 Buzău – Focșani, Lotul 1: Buzău – Vadu Pășii

Lungime: 4,6 km + 8 km drum legătură cu DN2

Stadiu: Contractat – în execuție

Constructor: UMB

Valoare: 690 mil. lei

Început: vară/toamnă 2022

Termen: 20 de luni – Q4 2024

A7 Buzău – Focșani, Lotul 2: Vadu Pășii – Râmnicu Sărat

Lungime: 30,8 km

Stadiu: Contractat

Constructor: UMB

Valoare: 1,32 mld lei

Început: Contract semnat ianuarie 2023

Termen: 26 de luni

A7 Buzău – Focșani, Lotul 3: Râmnicu Sărat – Mândrești

Lungime: 36,1 km

Stadiu: Contractat

Constructor: UMB

Valoare: 1,47 mld lei

Început: Contract semnat ianuarie 2023

Termen: 26 de luni

A7 Buzău – Focșani, Lotul 4: Mândrești Munteni – Focșani Nord

Lungime: 10,94 km

Stadiu: Contractat – în execuție

Constructor: UMB

Valoare: 763mil. lei

Început: vară/toamnă 2022

Termen: 20 de luni – Q4 2024

A7 Focșani – Bacău, Lotul 1: Focșani – Domnești Târg

Lungime: 35,6 km

Stadiu: Contractat

Constructor: UMB

Valoare: 2,35 mld lei

Început: Contract semnat – decembrie 2022

Termen: 30 luni – Q2 2025

A7 Focșani – Bacău, Lotul 2: Domnești Târg – Răcăciuni

Lungime: 38,78 km

Stadiu: Contractat

Constructor: UMB

Valoare: 2,49 mld lei

Început: Contract semnat – decembrie 2022

Termen: 30 luni – Q2 2025

A7 Focșani – Bacău, Lotul 3: Răcăciuni – Bacău

Lungime: 21,52 km

Stadiu: Contractat

Constructor: UMB

Valoare: 1,67 mld lei

Început: Contract semnat – decembrie 2022

Termen: 30 luni – Q2 2025

A7 – Centura Bacău – Prima bucată de autostradă deschisă în Moldova

Lungime: 16,3 km

Stadiu: În folosință din 2020

Constructor: UMB

Valoare: 148 mil euro

Început: martie 2019

Termen: Deschis în decembrie 2020

A7 Bacău – Pașcani, Lotul 1: Bacău Nord (Săucești) – Trifești (Roman)

Lungime: 30,3 km

Stadiu: Necontractat – În licitație

Constructor: UMB

Valoare: 1,46 mld lei

Început:

Termen: 30 luni

A7 Bacău – Pașcani, Lotul 2: Trifești (Roman) – Mircești

Lungime: 18,99 km

Stadiu: Necontractat – În licitație

Constructor: UMB

Valoare: 1,277 mld lei

Început:

Termen: 30 de luni

A7 Bacău – Pașcani, Lotul 3: Mircești – Pașcani

Lungime: 28,1 km

Stadiu: Necontractat – În licitație

Constructor: UMB

Valoare: 1,77 mld lei

Început:

Termen: 30 de luni

Autostrada „Moldovei” A7 – Stadiul pe Pașcani – Suceava – Siret – 118 km

A7 Pașcani – Suceava

Lungime: 62 km

Stadiu: Realizare SF + PT (Studiul geo finalizat)

Consultant: Search Corporation

Valoare: 11,72 mil lei

Început: sept 2020

Termen: Final 2023

A7 Suceava – Siret

Lungime: 56 km

Stadiu: Realizare SF + PT (studiul geo la 35%, studiu de trafic în curs)

Consultant: Search Corporation

Valoare: 10 mil lei

Început: sept 2020

Termen: Final 2023

Detalii:

Suceava – DN2H – 27 km – autostradă

DN2H – Siret – 29 km – drum expres

Notă: Denumirea de autostrada „Moldovei” (așa cum este ea trecută mereu în ghilimele la fiecare articol) este una neoficială, folosită inițial în presă de publicații precum HotNews.ro. Ulterior această denumire a fost adoptată și în discursurile oficiale ale autorităților. Inițial, drumul de mare viteză de pe culoarul A7 fusese denumit OFICIAL în MasterPlanul de Transport (MPGT) drept „Siret Expres”. Similar, și Autostrada „Unirii” A8 este o denumire neoficială folosită inițial de HotNews.ro, alte publicații și pe diverse forumuri, în timp ce în documentele oficiale ale Ministerului Transporturilor – în MPGT – autostrada A8 era trecută drept „Autostrada Montana”. .

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro