Sari direct la conținut

​​HARTĂ INTERACTIVĂ Drumul Expres Craiova – Pitești: Au fost semnate contractele pentru construcția a 57 de km pentru circa 385 de milioane de euro. Pe unde va trece viitoarea șosea

HotNews.ro
Drum Expres Craiova Pitesti DX12, Foto: Hotnews
Drum Expres Craiova Pitesti DX12, Foto: Hotnews

Trei contracte pentru proiectarea și construcția a 57 de drum expres, de la Craiova până după Slatina – parte din cei 120 de km ai drumului expres DX12 Craiova – Pitești. Tronsonul 1 (17,7 km) va fi executat de către italienii de la Tirrena Scavi pentru circa 76 de milioane de euro, iar Tronsonul 2 (39,85 km), care va ocoli și orașele Balș și Slatina, va fi construit de asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL pentru circa 309 milioane de euro. Cele trei contracte au termen 12 luni pentru proiectare și apoi 24 de luni pentru execuție.

„Lungimea totală a drumului expres este de 120 km, din care cele trei contracte semnate astăzi însumeaza o lungime de 57,55 km. Valoarea totală a celor 3 contracte este de 1.811.821.471,79 lei fără TVA, aproximativ 385.000.000 euro fără TVA”, anunță Compania de Autostrăzi, precizând că acestea vor fi finanțate din fonduri europene nerambursabile.

CNAIR mai amintește că perioada de garanție a lucrărilor va fi de 7 ani.

Tronsonul 1are o lungime de 17,7 km (km 0+000 – km 17+700 și are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita județului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Craiova, Ghercești, Pielești și Robănești.

Constructorul cu care s-a semnat contractul este TIRRENA SCAVI S.p.A. (ITALIA), iar valoarea contractului este de 358.179.480,69 LEI fără TVA, echivalentul a 76 milioane Euro fără TVA.

Specificatii tehnice Tronsonul 1:

Lungime: 17,7 km din care 10,165 km sunt situați pe curbe ceea ce reprezinta 57% din traseu

Viteza de proiectare: 120 km/h

Partea carosabilă: 2 x 7,00 metri

Benzi de încadrare: 4 x 0,5 metri

Acostamente: 2 x 1,5 metri

Spațiu median: 3,00 metri

Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere:

km 0+000 – intersecția cu DN65F – Centura Nord Craiova

km 1+400 – intersecția cu DC4 – Craiova Vest

Principalele Poduri și Pasaje:

1. Pasaj la DN65 F la nod rutier Centura Nord Craiova – lungime: 108 m

2. Pasaj la DC4 la nod rutier Craiova Vest – lungime: 78 m

3. Pod la km 3+635 peste Valea Ursoaia – lungime: 54 m

4. Pod la km 6+410 peste paraul Teslui – lungime: 78 m

5. Pod la km 7+120 peste DJ 641 – lungime: 42 m

6. Pod la km 12+385 peste Valea Langa – lungime: 42 m

7. Pod la km 15+700 – lungime: 120 m

8. Pasaj la km 16+200 peste Calea Ferata 101 – lungime:78 m

9. Pasaj la km 16+640 peste DN 65 – lungime: 78 m

Parcare de scurtă durată la km 14+190

Tronsonul 2cu o lungime de 39,85 km (km 17+700 – km 57+550) și are ca punct de început limita dintre județele Dolj și Olt, iar ca punct final, după Municipiul Slatina, la intersecția cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale următoarelor localități: Balș, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina și Valea Mare.

Tronsonul 2 este împărțit în 2 loturi, după cum urmează:

– Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 – Km 36+200)

– Lotul 2 îm lungime de 21,35 (km 36+200– Km 57+550).

Constructorul pe Tronsonul 2 – Lotul 1 este Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (Romania), iar valoarea contractului semnat este de 661.452.009,54 LEI fără TVA, echivalentul a aproximativ 141 milioane Euro fără TVA.

Specificații tehnice Tronsonul 2 – Lotul 1:

Lungime: 18,5 km

Viteza de proiectare: 120 km/h

Partea carosabila: 2 x 7,00 metri

Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri

Acostamente: 2 x 1,5 metri

Spatiu median: 3,00 metri

Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere:

km 19+370 – DN65 Bals Vest

km 27+630 DJ 644 Barza Nord

km 35+685 – intersectia cu DC13 – Piatra Olt Nord – Vest

Principalele Poduri si Pasaje:

1. Pod la km 22+410 peste raul Oltet – lungime: 550 m

2. Pod la km 24+260 peste paraul Gengea – lungime: 30 m

3. Pasaj la km 26+235 peste Calea Ferata 101 – lungime:135 m

4. Pod la km 30+015 peste paraul Birlui – lungime: 405 m

5. Pasaj la km 19+870 peste DC 154A – lungime: 78 m

6. Pasaj la km 19+370 peste DN65 la nod rutier Bals Vest – lungime: 78m

7. Pasaj la km 27+630 peste DJ 644 la nod rutier Barza Nord – lungime: 78 m

8. Pasaj la km 35+685 peste DC13 – Piatra Olt Nord – Vest – lungime: 78 m

Parcări: la km 29+450 stânga și dreapta

Constructorul pe Tronsonul 2 – Lotul 2 este tot Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL (Romania), iar valoarea contractului semnat este de 792.189.981,56 LEI fără TVA, echivalentul a aproximativ 168 milioane Euro fără TVA.

Specificatii tehnice Tronsonul 2 – Lotul 2:

Lungime: 21,35 km

Viteza de proiectare: 120 km/h

Partea carosabila: 2 x 7,00 metri

Benzi de incadrare: 4 x 0,5 metri

Acostamente: 2 x 1,5 metri

Spatiu median: 3,00 metri

Platforma: 22,00 metri

Noduri rutiere:

km 50+095 la intersectia cu DJ 546 – Slatina Sud – Est

Principalele Poduri si Pasaje:

1. Pod la km 39+220 peste Paraul Coarnes – lungime: 40 m

2. Pod la km 39+780 peste paraul Negrisoara – lungime: 40 m

3.Pod la km 44+510 peste raul Olt – lungime: 1690 m

5. Pod la km 47+875 peste paraul Milcov – lungime: 405 m

6. Pod la km 48+710 peste Calea Ferata – lungime: 112 m

7. Pod la km 52+200 peste DJ 653 – lungime: 42 m

8. Pod la km 52+490 peste CF 101- lungime: 78 m

Parcări: la km 55+300 stânga și dreapta

–-

HARTĂ INTERACTIVĂ – Traseul Drumului Expres DX12 Craiova – Pitești:

  • Dă click pe traseu pentru informații despre fiecare lot
  • Traseul cu roșu reprezintă cele trei contracte semnate deja pe 3 decembrie 2018

Vizualizare hartă mai mare

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro