Sari direct la conținut

​HARTA INTERACTIVA Stadiul lucrarilor pe fiecare autostrada din Romania. Ce tronsoane si cati kilometri ar putea fi deschisi circulatiei in 2016

HotNews.ro
Autostrazi in constructie in ianuarie 2016, Foto: Hotnews
Autostrazi in constructie in ianuarie 2016, Foto: Hotnews

​In momentul de fata in Romania se lucreaza efectiv la aproape 150 de kilometri noi de autostrada, iar Compania de Autostrazi isi propune sa deschida traficul pe 95 de kilometri pana la finalul lui 2016, potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro. Cu toate acestea, problemele si blocajele existente in prezent pe anumite tronsoane contureaza o imagine mai putin optimista, in care pana la finalul anului reteaua de autostrazi din Romania sa mai adauge circa 75 de kilometri.

Ce s-ar putea deschide in 2016

La solicitarea HotNews.ro, reprezentantii CNADNR au transmis ca in anul 2016 preconizeaza sa deschida traficul pe circa 95,73 kilometri noi de autostrada, pe urmatoarele autostrazi:

> A1 Lugoj – Deva, Lotul 2 – 15 km

> A1 Lugoj – Deva, Lotul 3 – 21,141 km

> A1 Lugoj – Deva, Lotul 4 – 22,139 km

> A3 Cluj Vest (Gilau) – Nadaselu – 8,7 km

> A10 Sebes – Turda, Lot 3 – 12,45 km

> A10 Sebes – Turda, Lot 4 – 16,3 km

TOTAL: 95,73 km

Scenariul optimist vs scenariul realist: Unde sunt probleme si blocaje

Cu toate acestea, informatiile obtinute de HotNews.ro din surse apropiate situatiei arata ca tinta autoritatilor este una mai degraba nerealista si ca, din cauza unor probleme pe cateva tronsoane, o cifra mai aproape de adevar ar fi 75 de kilometri inaugurati pana la final de 2016. Chiar si asa, totul depinde de o mobilizare puternica din partea autoritatilor de la Transporturi pentru a rezolva blocajele si problemele existente.

Astfel, pe Lotul 2 din A1 Lugoj – Deva, celebrul lot cu ecoductele pentru ursi, avizul de mediu nu a fost revizuit. Pe Lotul 2 si Lotul 4 din Lugoj – Deva lipsesc autorizatiile de construire, iar in cazul Lotului 3 trebuie gasita o formula in care sa se amenajeze o descarcare de trafic provizorie in zona Holdea. Fara aceasta descarcare, aproximativ 20 km de autostrada ce ar urma sa fie finalizati la finele lui 2016 nu vor putea fi folositi timp de cel putin doi ani pina la terminarea sectiunii cu tunele (din cadrul Lotului 2).

In plus, pentru Lotul 4 exista o zona cu probleme in aproprierea carierei de la Branisca unde practic solul a cedat si solutia de consolidare executata de catre constructor nu a fost suficienta sa remedieze situatia, in prezent lucrarile fiind blocate.

In ceea ce priveste Autostrada A10 Sebes – Turda, unde CNADNR spera sa finalizeze Loturile 3 si 4, in prezent lipseste autorizatia de construire pe aproximativ 58km din cei 70 de km ai intregii autostrazi, mare parte din cauza problemelor de scoatere a terenurilor din circuitul agricol. In prezent, lucrarile sunt sistate pe 80% din lungimea autostrazii din acest motiv, iar pe Lotul 1 proiectul tehnic nu a fost finalizat, existand contradictii intre constructor si autoritati pe marginea nodului de la Sebes.

Cat priveste autostrada A3 Gilau – Nadaselu, chiar daca avansul lucrarilor indica posibilitatea unei inaugurari in 2016, trebuie spus ca in prezent nu exista o autorizare de defrisare pentru o zona de padure de la mijlocul lotului, astfel incat un sector de 700 de metri nu a putut fi atacat deloc de catre contructor pana in prezent.

Mai mult, intre „ciotul” aflat in constructie si care ar putea fi gata anul acesta si restul autostrazii pana la Campia Turzii, exista o bucata lipsa unde ar fi trebuit pana acum sa se demareze lucrarile de executie la un viaduct. Cu toate acestea, licitatia inca nu a fost lansata. In lipsa acestui viaduct, lotul de autostrada nu va putea fi folosit.

Harta Interactiva – Autostrazile in constructie – ianuarie 2016*:

  • Da click pe harta pe segmentele de autostrada colorate diferit pentru a afla mai multe detalii

  • Da zoom pe harta pentru a vedea traseul mai indeaproape

  • Consulta LEGENDA sub harta

*Harta marcheaza scenariul realist cu ce loturi de autostrada ar putea fi gata pana la finalul lui 2016. In scenariul optimist al CNADNR ar mai intra si Lotul 4 din autostrada Lugoj – Deva.

Vizualizare harta mai mare

Nu se vede harta pe mobil? O poti accesa aici intr-un format optimizat.

LEGENDA

STADIUL AUTOSTRAZILOR AFLATE IN EXECUTIE

A1 Lugoj – Deva Lot 2:37,23%

Stadiu financiar: 29,02%

Lungime: 28,75 Km

Constructor: JV Salini Construttori SpA (Impregilo SpA) / Secol SpA

Valoare contract: 562.73 milioane lei

Termenul de finalizare: mai 2016 (contractual) / partial (15 km) pana la finele lui 2016, restul in 2017-2018 (realist)

A1 Lugoj – Deva Lot 3:37,83%;

Stadiu financiar: 46,89%

Lungime: 21,14 Km

Constructor: JV Teloxim Con SRL / Comsa SA / Aldesa Construcciones SA / Arcadis

Valoare contract: 579.92 milioane lei

Termenul de finalizare: mai 2016 (contractual) / finele lui 2016 (realist)

A1 Lugoj – Deva lot 4:44,03%;

Stadiu financiar: 28,14%

Lungime: 22,14 Km

Constructor: UMB – TEHNOSTRADE SRL

Valoare contract: 419.4 milioane lei

Termenul de finalizare: mai 2016 (contractual) / 2017 (realist)

A3 Gilau (Cluj Vest) – Nadaselu: 66,46%

Stadiul financiar: 43,78%

Lugime: 8,7 km

Cost: 59 milioane euro (de la bugetul de stat)

Constructor: UMB-Tehnostrade

Termen contractual de finalizare: aprilie 2016 (contractual) / Pana la finele lui 2016 (realist)

A3 Suplacu de Barcau – Bors: 0% pe noul contract (51% dupa rezilierea contractului Bechtel)

Stadiul financiar: 0%

Lungime: 64 km

Cost: (de la bugetul de stat)

Constructor: Corviam Construccion SA & SC Consinit SRL & SC Road Consulting & Design Solution SRL & SC Via Design SRL

Termen contractual de finalizare: iulie 2017

Pe acest lot exista deja o problema, desi nu s-a intrat inca pe teren. Ordinul de incepere a fost dat pe 3 iulie 2015, insa pana in prezent – in urma unor neintelegeri dintre firmele parte din Asociere – santierul practic nu a inceput.

Autostrada A10 Sebes – Turda Lot 1:11,15%;

Stadiu financiar: 18%

Lungime: 17 km

Valoare: 541.739.137 lei

Constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Constructii SRL

Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014

Termen de finalizare: Octombrie 2016 (contractual) / 2017 (realist)

Autostrada A10 Sebes – Turda Lot 2:7,20%;

Stadiu financiar: 16,20%

Lungime: 24,25 Km

Valoare: 549.332.493 lei

Constructor: Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading ’98 SRL

Contract: Semnat pe 14 noiembrie 2014

Termen de finalizare : Octombrie 2016 (contractual) / 2017 (realist)

Autostrada A10 Sebes – Turda Lot 3: 43,05%;

Stadiu financiar: 22,05%

Lungime: 12,45 Km

Valoare: 420.511.921 lei

Constructor: Tirrena Scavi S.p.A Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A

Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014

Termen de finalizare : Martie 2016 (contractual) / Finele lui 2016 (realist)

Autostrada A10 Sebes – Turda Lot 4: 42,00%;

Stadiu financiar: 25,76%

Lungime: 16,3 km

Valoare: 470.004.894 lei

Constructor: SC PORR Construct SRL/PORR Bau GmbH

Contract: Semnat pe 16 aprilie 2014

Termen de finalizare: Martie 2016 (contractual / Finele lui 2016 (realist)

Evolutia km de autostrada deschisi circulatiei in ultimii ani:

2009 – 42 km

2010 – 28 km

2011 – 57 km

2012 – 139 km

2013 – 108 km

2014 – 50,5 km

2015 – 46,6 km

Km de autostrada functionali* in Romania, in perioada 2008 – 2015:

2008: 262,9 km

2009: 304,9 km

2010: 332,5 km

2011: 389,15 km

2012: 528,15 km

2013: 636,5 km

2014: 687 km

2015: 711,6 km*

*Cei 22 de km de pe Lotul 3 al autostrazii Sibiu – Orastie nu au fost pusi la socoteala pentru ca, din cauza problemelor aparute, nu sunt functionali si nu sunt deschisi traficului rutier.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro