HARTA INTERACTIVA Traseul final al autostrazii Sibiu – Pitesti. Vezi in detaliu pe unde trece autostrada, unde vor fi tunelurile si care sunt nodurile rutiere propuse
La un an si jumatate de la semnarea contractului pentru revizxuirea Studiului de Fezabilitate, autostrada A1 Sibiu – Pitesti are un traseu oficial. Compania de Drumuri a avizat traseul final pentru cei 123 de km de autostrada si a prezentat studiile geotehnice realizate pe sectiunile de capat ale autostrazii, primele pe care ar trebui sa inceapa lucrarile in anul 2018. Vezi in articol o HARTA INTERACTIVA in detaliu cu traseul final al autostrazii Sibiu – Pitesti, cu tot cu nodurile rutiere propuse si tunelurile ce vor trebui construite prin munti.
Potrivit informatiilor furnizate de CNADNR, varianta de traseu aleasa pentru cei 123 de km ai autostrazii Sibiu – Pitesti are 10 noduri rutiere si 7 tuneluri, din care cel mai lung tunel va fi la Poiana (1,7 km).
Astfel, traseul intreg al Autostrazii Sibiu – Pitesti, in lungime de aproximativ 123 km, este:
– Sectiunea 1, Sibiu-Boita, de la km 0 la km 15+000, asigura legatura intre DN 7 (Defileul Vaii Oltului) prin continuarea autostrazii existente;
– Sectiunea 2, Boita-Racovita de la km 15+000 la km 43+000, leaga localitatea Boita cu localitatea Racovita;
– Sectiunea 3, Racovita-Valeni de la km 43+000 la km 72+000, asigura continuitatea autostrazii prin Valea Baiasului facand conexiunea dintre Defileul Oltului si Defileul Vaii Topologului;
– Sectiunea 4, Valeni-Curtea de Arges, de la km 72+000 la km 90+000 traverseaza Valea Topologului, face conexiunea cu localitatea Curtea de Arges;
– Sectiunea 5, Curtea de Arges – Pitesti, de la km 90+000 to km 123+037, leaga localitatea Curtea de Arges cu orasul Pitesti si autostrada existenta prin valea Argesului;
– Sectiunea 6, aceasta sectiune consta in reabilitarea a 14 km de Drum National, respectiv DN 73C fiind drum de legatura intre Nodul Rutier Tigveni si Ramnicu Valcea, precum si constructia a 2,5 km de drum nou.
–
HARTA INTERACTIVA
HotNews.ro a transpus harta publicata de CNADNR intr-un format interactiv, astfel incat traseul poate fi urmarit indeaproape.
>> Click pe traseu pentru informatii despre fiecare sectiune (colorata diferit)
>> Zoom pe harta pentru a vedea in detaliu pe unde va trece autostrada
>> Click pe tuneluri pentru a afla lungimea si pe nodurile rutiere pentru pozitia kilometrica la care se vor afla
Nu se vede harta pe mobil sau vrei s-o vezi mai mare? Click aici.
–-
Studiile geotehnice pentru sectiunile de capat, finalizate
Odata cu prezentarea traseului final al autostrazii Sibiu – Pitesti, la Ministerul Transporturilor au fost prezentate si detaliile studiilor geotehnice pentru sectiunile de capat (Sectiunea 1 si Sectiunea 5), studii finalizate. Pentru sectiunile de mijloc, potrivit lui Catalin Homor, seful Companiei de Drumuri, studiile geotehnice ar urma sa fie finalizate pana in vara lui 2017.
„Cand am preluat mandatul, in urma cu un an, contractul pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate era in moarte clinica. Toata lumea imi zicea ca trebuie sa-l reziliem”, a declarat Homor.
„Lucrarile au fost deblocate, am monitorizat foarte atent ce s-a facut, am lucrat indeaproape cu JASPERS. In vara sper sa avem si studiile geotehnice si pe Sectiunile 2 si 3, cele mai grele. Din 2018 ar trebui sa inceapa lucrarile pe sectiunile de capat, iar termenul de finalizare pentru tot proiectul este anul 2021”, a declarat Homor.
Prezent la eveniment, ministrul Transporturilor, Sorin Buse a subliniat ca esecuri precum Sibiu – Orastie Lot 3, acolo unde autostrada a trebuit sa fie reconstruita dinc auza realizarii defectuase, au la baza Studii de Fezabilitate insuficient fundamentate din cauza studiilor geotehnice de slaba calitate.
De studiile geotehnice din cadrul SF-ului pentru Sibiu – Pitesti s-a ocupat firma romaneasca GeoStud care a realizat 160 de foraje geotehnice, din care 134 au fost la adancimi mai mari de 20 de metri, masuratori inclinometrice, seismice si de cartare geologica. Reprezentantii companiei au spus ca s-au prelevat peset 1.100 de probe din foraje de pe cei 48 de km de pe sectiunile de capat.
„Am vrut sa aratam ca si noi romanii putem elabora un studiu geotehnic atat de complex”, a declarat unul din reprezentantii companiei.
Asocierea Spea Ingineria Europea (Italia) – Tecnic Consulting Engineering (Romania) a fost contractata in iunie 2015 pentru revizuirea Studiului de Fezabilitate, pentru circa 11 milioane de euro. Termenul initial pentru finalizarea SF-ului era decembrie 2015 pentru capete si iunie 2016 pentru sectiunile de mijloc.
La inceputul anului 2016, un raport JASPER (consultantul oficial al Comisiei Europene) prezentat in exclsuivitate de catre HotNews.ro sustinea ca lucrarile facute pana la acel moment in cadrul contractului de revizuire a SF-ului erau de slaba calitate si riscau sa puna in pericol derularea in continuare a proiectului si finantarea europeana.
Contractul a fost deblocat de catre CNADNR, insa cu pretul unor amanari succesive. Initial termenul de finalizare pentru tot SF-ul a fost decalat pana in decembrie 2016, insa ulterior acesta a fost stabilit pentru vara lui 2017.