Harta publicitatii in 2008: cine pierde si cine castiga intr-o piata de peste 600 de milioane euro
Internetul va fi, in 2008, vedeta pietei publicitatii in Romania, chiar daca TV-ul ramane rege, sunt de acord specialisti din industrie intervievati de HotNews.ro. Piata va continua sa creasca pe parcursul acestui an, insa intr-un ritm mai lent decat in 2007.Oportunitatile oferite de alegeri, Euro 2008 si fondurile europene sunt „compensate” de dificultatile intampinate de economia mondiala si, implicit, de cea romaneasca. O valoare estimata pentru cresterea intregii piete, in 2008, este de peste 600 de milioane de euro.
Informatia pe scurt:
- Piata neta totala de publicitate este estimata in 2008 la 600 de milioane de euro.
- Piata publicitatii online, estimata in 2007 la circa 9-10 milioane euro, poate creste cu minim 40% si maxim 80%.
- Preturile pentru spatiile publicitare vor creste pe toate mediile in 2008.
- Internetul si TV-ul vor fi segmentele ce vor inregistra cele mai mari cresteri.
- Clasamentul principalelor categorii de produse si servicii nu se va schimba substantial, dar este de asteptat ca unele industrii sa devina mai active.
- Fotbalul, Olimpiada, alegerile, fondurile UE, oportunitatile pietei comune, dar si instabilitatea economica sunt evenimentele-cheie ale anului pentru publicitari.
Citeste dosarul HotNews.ro:
- Preturile continua sa creasca, dar mai lent decat in 2007
- Pareri impartite privind cresterea cheltuielilor pe fiecare segment media
- Schimbari mici in clasamentul principalilor investitori
- Evenimentele anului: Euro 2008, alegerile, Olimpiada, fondurile UE si economia SUA
- Creatia trezeste dispute intre publicitari
- New media, UE si consumatorii pretind oferte mai diverse
Au raspuns intrebarilor HotNews.ro:
Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group
Octav Popescu – Managing Director Initiative
Razvan Dumitrescu – Deputy Managing Director Lowe & Partners
Radu Florescu – CEO Saatchi&Saatchi
Cosmin Radoi – Director Executiv, DRAFTFCB Bucharest
Serban Alexandrescu – Director de Creatie, Headvertising
Victor Dobre – Director Executiv, IAA
Ciprian Stavar – Managing Partner, New Media.
Citeste si:
Evolutie 2000 – 2006 Foto: Initiative Media |
Comparatie cu anii precedenti
Piata neta totala de publicitate (cu toate categoriile, media, Internet, cinema, panotaj) a fost estimata la:
- putin sub 400 de milioane de euro in 2006
- peste 500 de milioane in 2007.