Sari direct la conținut

Harta publicitatii in 2008: cine pierde si cine castiga intr-o piata de peste 600 de milioane euro

HotNews.ro

Internetul va fi, in 2008, vedeta pietei publicitatii in Romania, chiar daca TV-ul ramane rege, sunt de acord specialisti din industrie intervievati de HotNews.ro. Piata va continua sa creasca pe parcursul acestui an, insa intr-un ritm mai lent decat in 2007.Oportunitatile oferite de alegeri, Euro 2008 si fondurile europene sunt „compensate” de dificultatile intampinate de economia mondiala si, implicit, de cea romaneasca. O valoare estimata pentru cresterea intregii piete, in 2008, este de peste 600 de milioane de euro.

Informatia pe scurt:

  • Piata neta totala de publicitate este estimata in 2008 la 600 de milioane de euro.
  • Preturile pentru spatiile publicitare vor creste pe toate mediile in 2008.
  • Internetul si TV-ul vor fi segmentele ce vor inregistra cele mai mari cresteri.
  • Clasamentul principalelor categorii de produse si servicii nu se va schimba substantial, dar este de asteptat ca unele industrii sa devina mai active.
  • Fotbalul, Olimpiada, alegerile, fondurile UE, oportunitatile pietei comune, dar si instabilitatea economica sunt evenimentele-cheie ale anului pentru publicitari.

Citeste dosarul HotNews.ro:

Au raspuns intrebarilor HotNews.ro:

Manuela Necula, Head of Country Ogilvy Group

Octav Popescu – Managing Director Initiative

Razvan Dumitrescu – Deputy Managing Director Lowe & Partners

Radu Florescu – CEO Saatchi&Saatchi

Cosmin Radoi – Director Executiv, DRAFTFCB Bucharest

Serban Alexandrescu – Director de Creatie, Headvertising

Victor Dobre – Director Executiv, IAA

Ciprian Stavar – Managing Partner, New Media.

Evolutie 2000 – 2006
Foto: Initiative Media

Comparatie cu anii precedenti

Piata neta totala de publicitate (cu toate categoriile, media, Internet, cinema, panotaj) a fost estimata la:

  •  putin sub 400 de milioane de euro in 2006
  •  peste 500 de milioane in 2007.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro