Hidroelectrica începe să emită facturile pe decembrie / Când apare aplicația de plăți pe mobil pentru clienți și ce alte achiziții se mai fac
Cu întârzieri de luni de zile la emiterea facturilor, Hidroelectrica va începe să emită de săptămâna viitoare facturile pe luna decembrie, iar aplicația de plăți pe mobil pentru clienți este în teste și ar trebui să fie disponibilă gratuit pentru Android și iOS în acest an, a precizat joi pentru HotNews.ro Bogdan Buciu, consilier al președintelui directoratului Hidroelectrica.
- „Există două variante pentru transmis facturile, prezentate clienților la contractare: pe mail și prin poștă. Majoritatea sunt trimise pe mail. Începem emiterea facturilor pe decembrie de săptămâna viitoare. În două luni-trei o să fim la zi.”, a declarat joi pentru HotNews.ro Bogdan Buciu, consilier al președintelui directoratului Hidroelectrica.
Hidroelectrica a lansat două licitații pentru modernizarea sistemului IT de facturare și distribuirea poștală a facturilor
Pentru că are întârzieri de luni de zile la emiterea facturilor, pentru care a și fost amendată în mai multe rânduri, Hidroelectrica a demarat o licitație de aproape 400.000 de euro pentru dezvoltarea sistemului IT de gestionare a facturilor și extinderea automatizărilor robotice UiPath prin care se face schimbul de date.
- „Hidroelectrica a înregistrat cea mai agresivă creştere de cotă de piață pe segmentul concurenţial al furnizării de energie, ajungând după primele nouă luni din 2022 la o cotă de piață pe segmentul concurenţial al furnizării de energie de 8,58%, intrând astfel in top 5 furnizori energie electrica din Romania cu un portofoliu de peste 500.000 de locuri de consum.”, se arată în caietul de sarcini al licitației.
Această licitație a fost reluată, după ce o alta similară a fost anulată din cauză că oferta primită nu a fost conformă.
Prin această achiziție IT, Hidroelectrica vizează servicii de suport și extindere a funcționalităților aplicației interne de management al contractelor de furnizare și a sistemului IT de management al contractelor de furnizare, dar și extinderea funcționalităților pentru portalul de servicii digitale al companiei.
Pentru clienții casnici, extinderea serviciilor portalului de servicii digitale vizează dezvoltarea de mecanisme pentru:
- solicitările de eşalonări de plată și automatizarea prelucrării lor
- solicitările de plafonări și automatizarea prelucrării lor
- reînnoirea valabilității contractelor, cu sau fără modificări de tarife, inclusiv recepționarea răspunsurilor de la client
- notificări și evenimente, inclusiv recepționarea răspunsurilor de la clienți.
VEZI AICI TOT CAIETUL DE SARCINI
Aproape 50.000 de facturi Hidroelectrica vor fi livrate lunar în cutiile poștale
O altă licitație vizează achiziția serviciilor de distribuție poștală a facturilor, care acum se trimit în cea mai mare parte pe e-mail.
- „Având în vedere volumele lunare, considerăm că pe parcursul anului 2023 nu vom depăși un volum mediu lunar de aproximativ 49.166 de plicuri, rezultând un total de 590.000 de plicuri pentru 12 luni, la care se adaugă și un pachet de servicii profesionale de generare documente, introducere și validare date.
- În plic (va conține inclusiv codul de bare pentru băncile agreate de Hidroelectrica) este introdus un singur exemplar reprezentând factura.”, se arată în caietul de sarcini.
Operatorul care va câștiga licitația va avea obligația de a livra facturile și documentele anexate/ notificările/ preavizele de deconectare în maxim 6 zile lucrătoare de la confirnmarea corectitudinii „bun de tipar” de către Hidroelectrica.
Serviciile se vor asigura timp de 12 luni, începând cu data semnării contractului, iar valoarea estimată a acestui contract este de peste 1,1 milioane de lei (fără TVA).
Întârzieri la emiterea facturilor Hidroelectrica
Hidroelectrica a început să furnizeze în luna ianuarie facturile la energie electrică, întârziate pentru ultimele nouă luni, iar acestea vor fi transmise la interval de câte o săptămână, și nu „cu teancul” pentru mai multe luni, a declarat la finele lunii ianuarie preşedintele Directoratului Hidroelectrica, Bogdan Badea.
Hidroelectrica a fost copleșită de numărul mare al celor care s-au mutat de la alți furnizori de energie, neputând gestiona volumul uriaș de clienți, ceea ce a blocat sistemul de emitere a facturilor.
Dacă suma de plată va fi prea mare, oamenii vor putea să achite factura și în rate, dar trebuie să depună o cerere, conform companiei. Solicitarea poate fi trimisă la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro sau depusă la sediile Hidroelectrica.
Plata va putea fi eșalonată în cel mult 6 rate lunare de valori egale, iar în perioada eșalonării trebuie achitate facturile curente, împreună cu ratele eșalonate.
Formularul tip pentru cererea de eșalonare a clientilor casnici este disponibil aici, iar formularul tip pentru cererea de eșalonare a clientilor non-casnici este disponibil aici.