Sari direct la conținut

Hidroelectrica s-a încurcat în cifre și a trimis oferte eronate clienților casnici

HotNews.ro
Facturi la electricitate, Foto: Volgariver / Dreamstime.com
Facturi la electricitate, Foto: Volgariver / Dreamstime.com

Unii clienți ai Hidroelectrica s-au trezit la început de an că au primit de la compania de energie oferte cu alte cifre decât se așteptau. Mai exact, compania nu a actualizat tarifele de distribuție modificate de ANRE începând cu data de 1 ianuarie. În plus, în ofertele cu prețuri fixe au fost introduse din greșeală prevederi din ofertele cu preț variabil, ceea ce a creat confuzie în rândul consumatorilor. Erorile au fost descoperite de clienți și semnalate pe rețelele de socializare, ceea ce arată interesul din ce în ce mai mare pe care îl au oamenii cu privire la facturile la utilități și cum se calculează acestea.

„O nouă bâlbă marca Hidroelectrica. În ofertele transmise zilele acestea cu noul preț al componentei de furnizare de 0,28 lei/kWh este trecut, pentru E-Distributie Muntenia, tariful pentru serviciul de distribuție de 0,16826 lei/kWh, rezultând un preț total cu TVA de 0,66943 lei/kWh (față de 0,72 în prezent).

Pe pagina ANRE apare tariful de distribuție de 0,23986 lei/kWh, rezultând tariful final de 0,77 lei/kWh, care este cel corect având în vedere noul preț al componentei de furnizare. Oare cei de la Hidroelectrica ce trimit pe email noile oferte, care induc in eroare consumatorii, nu sunt verificați de nimeni?”, scrie un utilizator de Facebook pe grupul dedicat clienților Hidroelectrica.

El postează și o captură foto a ofertei, unde se vede că în dreptul tarifelor de distribuție sunt cifre greșite.

Întrebați de HotNews.ro, reprezentanții companiei au admis că a fost o greșeală și au corectat pe site oferta.

Hidroelectrica a introdus o prevedere greșită în contractele cu preț fix pentru consumatorii casnici

Într-o altă postare, un consumator remarcă faptul că în oferta pe care a primit-o de la Hidroelectrica pentru un contract cu preț fix apărea o prevedere potrivit căreia, după eliminarea perioadei de plafonare, prețul ar fi urmat să depindă de PZU (piața spot a bursei de energie OPCOM).

„De la momentul încetarii aplicării prevederilor legislaţiei privind plafonarea, prețul contractului va fi: prețul de furnizare stabilit prin utilizarea pentru componenta de achiziție a energiei electrice a mediei aritmetice lunare a prețurilor zilnice realizate pe PZU OPCOM în luna de consum +0,073 lei/kWh”, spune prevederea bizară.

Un alt client primise o ofertă cu această prevedere încă din luna octombrie.

Reprezentanții Hidroelectrica ne-au precizat că și de această dată este vorba de o eroare.

„Este o prevedere dintr-un contract cu ofertă dinamică. A apărut din greșeală în ofertele pentru contractele cu preț fix. Sub nicio formă nu vom lega prețul pentru consumatorii casnici de cotațiile de pe bursă”, au explicat ei.

„Dintr-o eroare regretabilă, în textul ofertei „Viitor verde” recent actualizate și republicate, a fost introdusă o prevedere care ar fi putut permite raportarea prețului la PZU (Piața pentru Ziua Următoare), cu implicații asupra prețului final real al ofertei, în condițiile încetării prevederilor legislației privind plafonarea (…).

Acest text a fost eliminat și clauza nu va fi aplicabilă clienților care deja au optat pentru prevederile ofertei.

Ne cerem scuze pentru eventualul disconfort creat de această eroare și asigurăm toți clienții că Hidroelectrica susține practici comerciale corecte și transparente, care să construiască relații pe termen lung, în condiții de respect și încredere reciprocă”, a transmis compania ulterior.

Una peste alta, discuțiile de pe grupurile de profil arată că oamenii au început să fie mult mai atenți la ofertele de pe piața de energie și la legislație, să fie mai activi și să conștientizeze că acest lucru le poate reduce facturile.

Sursa foto: Dreamstime

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro