Sari direct la conținut

Huawei a lansat propriul magazin online în România

HotNews.ro
Huawei, Foto: Mrreporter, Dreamstime.com
Huawei, Foto: Mrreporter, Dreamstime.com

​Huawei a lansat magazinul său online în România, pe el fiind la vânzare telefoane, tablete, laptop-uri, căști, routere, ceasuri smart, monitoare, difuzoare și accesorii. Pentru Huawei, 2020 a fost un an foarte greu, din cauza sancțiunilor impuse de SUA, iar în primele trei luni din 2021 business-ul a scăzut cu 17% pe plan mondial. Compania și-a extins activitățile în noi domenii pentru a compensa scăderea din segmentul smartphone-urilor.

Magazinul online este funcțional din după-amiaza zilei de miercuri, dar mulți au scris pe Facebook că stocurile la produsele interesante s-au epuizat rapid, iar alții au scris că nu au mai prins promoțiile promise. Spre seară, când a avut loc o lansare oficială online, mai mulți oameni au scris că nu au putut finaliza comenzile pe site.

Printre produsele cele mai cunoscute se numără telefonul P40 Pro (de la 3.999 lei), ceasul Watch GT 2 (1.499 lei), căștile FreeBuds Pro (599 lei) și tableta MatePad Pro.

Huawei spunea pe 12 aprilie că, din cauza sancțiunilor impuse de SUA și din cauza crizei procesoarelor, și-a pus problema dacă va supraviețui sau nu, iar întrebarea persistă și în acest an. Compania se va concentra mult mai puțin pe smartphone-uri, și mai mult pe producția de componente pentru mașini electrice, pe cloud și pe software.

Huawei anunțase că a vândut anul trecut peste un milion de smartphone-uri în România, iar anul acesta se concentrează pe produse precum căști wireless, tablete, ceasuri smart și laptop-uri. Reamintim că Huawei a fost grav afectată la vânzările de smartphone-uri pe plan mondial din cauza sancțiunilor impuse de SUA și va investi în noi domenii pentru a compensa descreșterea.

Huawei România a anunțat că divizia Consumer Business Group a avut anul trecut venituri totale de 240 milioane dolari, în creștere cu 12% față de 2019. Compania spune că a vândut pe plan local peste un milion de smartphone-uri, iar în luna mai a avut o cotă de 29,5%.

Un mare minus este faptul că serviciile Google nu mai pot fi incluse pe cele mai noi modele ale mărcii, ceea ce face ca telefoanele să fie mai puțin atractive. Huawei P30 și P40 au fost printre cele mai bune smartphone-uri din piață, mai ales datorită camerelor foto, iar anul acesta va veni pe piața seria P50 care ar fi trebuit să ajungă pe piață în martie, dar au apărut amânări și probabil vorbim de iunie. P50 va avea chipset Kirin 9000 și este posibil să fie primul model cu noul sistem de operare HarmonyOS dezvoltat ”in house” de companie.

Nu există cifre oficiale exacte, dar estimările indică faptul că românii au cumpărat anul trecut undeva între 3,5 și 4 milioane de smartphone-uri din toate mărcile.

Huawei spune că au crescut puternic vânzările de tablete și că are aproximativ 40% din piață, dar în 2020 au crescut cu 350% și vânzările de smartwatch-uri.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro