IAB Romania doreste sa includa publicitatea prin motoare de cautare in noua editie a studiului privind piata de publicitate online
Organizatia IAB Romania a inceput pregatirile pentru prima editie pe 2009 a studiului ROADS (Romanian Online Advertising Study), ce masoara valoarea pietei de publicitate online din Romania. Potrivit unui comunicat de presa, IAB Romania estimeaza ca rezultatele acestei editii a studiului, ce acopera primul semestru din 2009 si care este realizat impreuna cu PricewaterhouseCoopers Romania, vor putea fi anuntate in cursul lunii noiembrie.
Potrivit ultimului studiu ROADS, valoarea pietei romanesti de publicitate online s-a ridicat anul trecut la circa 20 de milioane de euro, in crestere de 70% fata de 2007, in pofida unei cresteri considerabil mai lente in a doua parte a lui 2008. Studiile referitoare la anii 2007 si 2008 nu au luat in calcul publicitatea prin motoarele de cautare si s-au bazat pe declaratiile de vanzari ale 11 companii (regii de publicitate online si publisheri independenti) reprezentand circa 600 de siteuri.
Comunicatul arata ca, pe langa cele 11 companii care au participat la editiile din 2007-2008 ale studiului, organizatia invita sa participe si alte companii care au obtinut venituri semnificative din vanzari directe de publicitate, dar si agentii care au gestionat pentru clientii lor bugete de marketing prin motoarele de cautare.
„In 2009 incercam sa includem in studiu si zona de search, prin invitarea agentiilor care au derulat bugete semnificative de search in primul semestru din 2009 pentru clientii lor”, spune Ionut Oprea, director executiv al IAB Romania.
Organizatia invita companiile care au avut venituri semnificative din astfel de surse, pe primul semestru, sa se inscrie si sa participe la studiu, ceea ce presupune o raportare confidentiala de date catre PricewaterhouseCoopers Romania.
Evaluarea pietei de publicitate online in al doilea semestru din 2009 va avea loc la inceputul anului viitor.