IlSole24Ore: Facebook recrutează Visa și Uber pentru a-şi lansa propriul "bitcoin"
Marile nume din domeniul finanțelor și al comerțului electronic urcă în vagonul noii cripto-valute Facebook. Regele rețelelor sociale a lucrat mult timp și în mare secret la prezentarea propriei versiuni de „bitcoin”, un secret pe care l-a devoalat puţin doar în ultima lună, atunci când a început să circule vestea că ar fi încercat să strângă un miliard de euro pentru demararea proiectului. Acum, în ajunul unui anunț aşteptat săptămâna viitoare, se pare că gigantul lui Mark Zuckerberg a încheiat mai multe alianţe pentru realizarea proiectului, recrutând mai mult de o duzină de parteneri principali, de la Visa și Mastercard, la PayPal și Uber, pentru aventura sa, relatează IlSole24Ore citat de Rador.
Printre cei mai importanţi parteneri ”globali” se numără site-ul de rezervări de călătorii Booking, compania specializată în tehnologie financiară Stripe și site-ul argentinian de comerț electronic Mercado Libre. Cu toţii ar trebui să investească în jur de zece milioane în noua monedă, proiect al cărui nume în cod este Project Libra.
Strategia împotriva volatilității
Consorțiul va guverna noua monedă digitală, finanțată prin aceste investiții inițiale. Facebook va avea prudenţa de a conecta moneda de un coș de monede internaționale tradiționale, cu scopul de a garanta o stabilitate fără precedent în comparație cu alte proiecte mai speculative și, în special, cu scopul de a evita episoadele de volatilitate dramatică ale cripto-valutelor cu care investitorii s-au obișnuit deja. Bitcoin-ul, conceput în 2009, care în 2017 ajunsese la un maxim de aproape 20 de mii de dolari a coborât acum la aproximativ 8 mii de dolari, iar odată cu el au mai avut de suferit şi alte 4 mii de monede digitale.
Detaliile inițiativei concepute de Facebook au fost dezvăluite în ultimele ore de către Wall Street Journal. Rețeaua de parteneri nu a fost încă finalizată și pe ultima sută de metri ar putea apărea alte surprize. În planurile lui Zuckerberg, noua monedă va putea fi schimbată între utilizatori și folosită pentru achiziții atât pe Internet în general, cât și pe Facebook, demonstrând modul în care regele rețelelor sociale ţinteşte spre o diversificare din ce în ce mai mare, chiar și în comerțul electronic. Cu alte cuvinte, Facebook pariază că va putea să facă un salt de calitate fără precedent în sectorul cripto-valutelor, un teren rezervat în primul rând investitorilor dispuși să-și asume riscuri semnificative. Beneficiind de forța rețelei sale, de sutele de milioane de utilizatori din lume – mai exact 2,4 miliarde – reţeaua intenționează să transforme noua monedă digitală pe care a perfecţionat-o, într-o nouă formă de plată transnațională, potrivită pentru vânzare de produse și servicii, aşa cum nu se întâmplă în realitate pentru cripto-valutele care au invadat piața în ultimii ani.
Investițiile Bitcoin separate de activitatea principală
Mecanismele de funcționare și gestionare nu au fost clarificate încă pe deplin între parteneri şi nici nu s-au rezolvat verificările cu autoritățile de reglementare. Singura certitudine este că Facebook își va păstra „bitcoin-ul” separat de afacerea de bază, astfel încât nu o va controla direct. Ceilalți membri ai consorțiului numiți Asociația Libra vor avea o poziție similară. Pentru aliații precum giganții cărților de credit, interesul de a face parte din acest proiect este la fel de puternic ca și cel al Facebook. Cu toate acestea, riscurile inerente cripto-valutelor, care devin canale de spălare a banilor și de finanțare pentru teroriști, îi preocupă totuși pe unii participanți. Mai multe informații ar trebui să sosească săptămâna viitoare prin publicarea de către Facebook și partenerii săi a unui document-manifest care prezintă noul proiect.