In 2006, ziarele lui Verestoy au luat grosul din reclama Postei
Presa patronata de senatorul UDMR Verestoy Attila a inghitit, in 2006, jumatate din fondurile de publicitate ale Postei Romane destinate publicatiilor de limba maghiara, relateaza cotidianul clujean „Kronika”, in editia de ieri.
La momentul incheierii contractelor, activitatea Postei era coordonata de UDMR-istul Zsolt Nagy, pe atunci ministru al comunicatiilor. Contractarea spatiului publicitar in „Uj Magyar Szo” si „Erdelyi Riport”, ziarele patronate de Verestoy, a fost mediata, potrivit purtatorului de cuvant al Postei Romane, Mara Popescu, de agentiile Arbomedia si First One Communication.
Cea din urma este firma prin care Arthur Finkelstein, Tal Silberstein si Dan Andronic ii ofera, de la inceputul acestui an, consultanta si premierului Calin Popescu-Tariceanu.
Bugete de publicitate
Din datele oferite de Posta Romana la cererea ziaristilor de la „Kronika” reiese ca, din bugetul de 700.352,84 lei (aproximativ 7 miliarde de lei vechi), la cotidianul „Uj Magyar Szo” si la saptamanalul „Erdelyi Riport” a ajuns jumatate: 211.186,70 de lei pentru reclama si 163.594,50 de lei pentru editarea unor suplimente despre Posta Romana.
Restul de 325.570 de lei a fost impartit intre 2 publicatii, noteaza „Kronika”, sumele variind de la 6.811,93 („Kronika”) la 57.063,16 („Szatmari Friss”).
Lorant Vincze, directorul editurii Scripta, care scoate pe piata cele doua publicatii si la care Verestoy detine, conform declaratiei sale de avere, 84,6% din actiuni, spune insa ca afacerea nu ar avea implicatii politice.